پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت گوگل هدف حمله سایبری قرار گرفت. بنا به اطلاع این شرکت آمریکایی، افراد ناشناسی تلاش کردند به صدها آدرس مشترکان جی-ای‌میل وارد شوند.

به گزارش رادیو دولتی آلمان از جمله آدرس‌هایی که مورد هک قرار گرفتند، آدرس ایمیل مقام‌های عالی‌رتبه دولتی آمریکایی، فعالان حقوق بشری چینی، روزنامه‌نگاران، مقام‌های نظامی و دولتی در آسیا و به‌ویژه در کره جنوبی هستند.

اریک گروس، کارشناس امنیتی شرکت گوگل، شامگاه چهارشنبه (۱ ژوئن) در این مورد در وبلاگ این شرکت گزارش داد که هکرها تلاش کردند به پس‌ورد مشترکان دست‌ یابند و ایمیل‌های آنان را کنترل کنند. شرکت گوگل متوجه این حمله سایبری شد و از آن جلوگیری کرد. مشترکانی که ای‌میل آن‌ها مورد حمله سایبری قرار گرفته است، سریعا از طرف گوگل از ابعاد این حمله مطلع شدند. اطلاعات در این مورد در اختیار مقامات رسمی نیز قرار گرفته است. گروس به زمان حمله سایبری اشاره‌ای نکرد.

حمله هکرها از چین

به گفته کارشناس امنیتی گوگل، حمله سایبری به مشترکان جی-ای‌میل از شهر جینان در چین انجام گرفته است. او از همه کسانی که از جی-ای‌میل استفاده می‌کنند خواسته است که هشیار باشند. آن‌ها باید تغییرات غیرعادی در سیستم ای‌میل خود، در کارکرد فوروارد را کنترل کنند. علاوه بر این، مشترکان باید پس‌وردهای مطمئن‌تری را مورد استفاده قرار دهند.

هنوز مشخص نیست که هکرها تا چه حد و از چه طریقی به پس‌ورد مشترکان دست یافته‌اند

تکذیب چین

سخنگوی وزارت خارجه چین هک گوگل از سوی چین را تکذیب کرد و گفت این نوع مواضع حاوی "انگیزه‌های پنهان" است

کد خبر 136777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز