همشهری‌آنلاین: ماهنامه تخصصی و بین‌المللی تمبر ایران در سال ۱۳۸۴ با اخذ مجوز شماره۱۲۴/۱۱ از اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمد رضا عرب لودریچه راه اندازی شد.

stamp monthly

هدف این ماهنامه که به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود اطلاع رسانی در خصوص رویدادهای تمبر ایران و جهان برای علاقمندان به این موضوع در داخل و خارج از ایران می‌باشد.

در حال حاضر بیش از ۱۸۹ کشور عضو اتحادیه جهانی پست همه ساله بر اساس تقویم تنظیمی خود بالغ بر ۵  هزار قطعه تمبر در حداقل ۳۰۰ موضوع متنوع چاپ ومنتشر می‌کنند که در نوع خود بی‌نظیر است.

این آثار که معمولا در کشورهای مختلف خصوصا کشورهای پیشرفته توسط هنرمندان مشهور خلق می‌شوند از ارزش هنری بسیاری در بین علاقمندان برخورداراست، لذا معرفی این آثار و اطلاع رسانی در این زمینه با توجه به خالی بودن فضای رسانه‌ای برای پوشش خبری موضوع تمبر دست اندرکاران این ماهنامه را برآن داشته تا علاوه بر اطلاع رسانی در مورد این آثار ارزشمند هنری، بسیاری از جوانان و نوجوانان کشور را با یک سرگرمی کاملا فرهنگی و هنری و نیز پدید آورندگان این آثار آشنا سازد.

از آنجا که تمبر علاوه بر ایجاد سرگرمی در بین علاقمندان دارای ارزش اقتصادی است لذا بسیاری از تمبر به عنوان یک کالای با ارزش افزوده بالا نام می‌برند که امکان سرمایه گذاری مطمئن برای خود و فرزندانشان ایجاد می‌کند.

همچنین جمع آوری تمبر امکان حضور بسیاری از مجموعه داران را برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی میسر می‌سازد به نحوی که با حضور در این نمایشگاه‌ها خصوصا در کلاس‌های بین‌المللی امکان دریافت مدال‌های رنگارنگ و افتخارات کشوری را برای مجموعه داران فراهم می‌نماید.

بنابراین مهمترین اهداف ماهنامه تخصصی و بین‌المللی تمبر را می‌توان چنین خلاصه کرد:


۱- اطلاع رسانی بین المللی در زمینه انتشار تمبرهای ایران و جهان
۲- انتشار اخبار مربوط به برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و چگونگی شرکت در آن‌ها
۳- ایجاد محیطی فرحبخش و سرگرم کننده برای علاقمندان به جمع آوری تمبر
۴- ترویج فرهنگ تمبر و تمبر شناسی در بین آحاد مردم خصوصا جوانان و نوجوانان
۵- راه اندازی تورهای خارجی برای حضور در نمایشگاههای بین‌المللی تمبر
۶- توجه آحاد مردم به موضوع تمبر به عنوان یک فعالیت اقتصادی با ارزش افزوده بالا
۷- تهیه و چاپ اقلام فیلاتلیک (تمبر شناسی) شامل آلبوم تمبر، پاکت مهر روز و کارت ماکزیمافیلی

مدیر مسئول: محمدرضا عرب لودریچه / سردبیر: شهین صادقیان / مدیر اجرایی: بابک سلیمی

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 140373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز