مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام این خبر که رانندگان تهرانی 4برابر رانندگان کل کشور نمره منفی دریافت کرده‌اند، گفت:

از آغاز اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی 252 هزار و 490 نمره منفی به رانندگان متخلف تهرانی تعلق گرفته است. سردار حسین رحیمی با بیان اینکه سالانه 70میلیون سفر به تهران انجام می‌شود،گفت: ماهانه 6 میلیون خودرو از استان‌های دیگر به تهران وارد می‌شوند.

رحیمی افزود: رانندگان تهرانی در گروه سنی 26 تا 35 سال بیشترین مقصران تصادفات هستند. به گفته رحیمی 88 درصد از مقصران تصادفات مرد و 12 درصد از مقصران زن هستند و این در حالی است که تعداد رانندگان مرد بیش از تعداد رانندگان زن است. وی همچنین درخصوص تمهیدات ویژه تونل توحید با بیان اینکه میزان تصادفات در این تونل در 5 ماه نخست سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 48 درصد کاهش داشته است، گفت: از دو روز گذشته تردد هرگونه کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت از داخل تونل توحید ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در مبادی ورودی تونل توحید تابلوی راهنما و عوامل پلیس مستقر هستند، گفت: درصورتی‌که موتور، کامیون و اتوبوس از داخل تونل توحید عبور کنند ماموران نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی که در خروجی تونل توحید مستقر هستند با این رانندگان متخلف برخورد می‌کنند. به گفته وی موتورسیکلت‌هایی که از داخل تونل توحید عبور کنند توقیف می‌شوند. رحیمی با بیان اینکه طرح ممنوعیت تردد کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت از داخل تونل توحید به‌طور دائم اجرا می‌شود، گفت:

خط اضطرار تونل توحید توسط دوربین‌های ثبت تخلف کنترل می‌شود و با رانندگانی که از این خط برای تردد استفاده کنند برخورد می‌شود. وی به ایسنا گفت: به موجب توافق با شهرداری تهران 2 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه خودروی آتش‌نشانی در مبادی ورودی و خروجی تونل توحید مستقر شده و همچنین پلیس مخصوص تونل نیز در داخل تونل تردد خواهد کرد. وی همچنین با بیان اینکه براساس قانون جدید با رانندگانی که در 16 بزرگراه تهران از سرعت مطمئنه تخطی می‌کنند برخورد می‌شود، تصریح کرد: رانندگانی که بین 30 تا 50 کیلومتر از سرعت مجاز فراتر می‌روند 5 نمره منفی و مبلغ 30 هزار تومان جریمه و آنهایی که بیش از 05 کیلومتر از سرعت مجاز فراتر می‌روند 10 نمره منفی و 30 هزار تومان جریمه می‌شوند.

کد خبر 144961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز