گروه شهری: تونل توحید به‌عنوان عظیم‌ترین پروژه شهری خاورمیانه که رضایت شهروندان تهرانی را با خود همراه کرده، چندروزی است که از سوی شورای‌عالی ترافیک مورد انتقاد قرار گرفته است.

 در مقابل، نمایندگان مجلس که ساخت این تونل را در صحن علنی مورد تقدیر قرار داده بودند، این انتقادات را مخرب و تنها اقدامی سیاسی عنوان کرده‌اند. رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در این خصوص به تهران سما گفت: افرادی که تونل توحید را بی‌فایده دانسته و معتقدند باید تخریب شود، گویا پیش از ساخت تونل گذرشان به اتوبان شهید نواب نیفتاده بود. محمدحسین مقیمی انتقادات شورای‌عالی ترافیک را بی‌اساس خواند و افزود: افرادی مثل من که باید هر روز یک ساعت و نیم در ترافیک بزرگراه نواب معطل می‌شدیم، بهتر می‌دانیم که تونل توحید چقدر تاثیرگذار است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عمر مردم ارزش دارد و نباید در ترافیک هدر رود. مسیری که پیش از این باید ساعت‌ها در آن معطل می‌شدیم، امروز در فاصله 5دقیقه با سرعت 60 کیلومتر در ساعت طی می‌شود. وی همچنین درخصوص دریافت مجوزهای لازم برای احداث تونل توحید توضیح داد: مدیریت شهری پیشنهاد ساخت این تونل را در کمیسیون ماده 5 که متشکل از نمایندگان تعدادی از وزارتخانه هاست به تصویب رسانده و سپس با تایید معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری پیمانکار انتخاب شد.

مقیمی اجرای تونل توحید را افتخار ایران دانست و گفت: ما نمایندگان مجلس و مردم ایران به ساخت تونل توحید با این کیفیت، سرعت و به دست مهندسان ایرانی افتخار می‌کنیم و از آن حمایت لازم را خواهیم کرد. افرادی که این انتقادات نابجا را نیز عنوان می‌کنند بهتر است به کارهایی که انجام نداده‌اند فکر کنند. رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی افزود: منتقدانی که با هدف تخریب، اینگونه مطالب را منتشر می‌کنند باید موانعی را که بر سر راه توسعه حمل‌ونقل عمومی قرار دارد، برطرف کنند.

تونل توحید و مردم فدای منافع سیاسی برخی شده‌اند

نماینده مردم تهران در مجلس نیز درباره اظهارات دبیر شورای‌عالی ترافیک کشور درخصوص غیرفنی بودن تونل توحید گفت: عجیب است که تلاش قابل تقدیر مدیریت شهری که با استفاده از توان مهندسان داخلی در مدت زمانی کوتاه به خدمت شهروندان تهرانی در آمده، امروز به خاطر بداخلاقی‌های سیاسی مورد تخریب و سؤال قرار گرفته است.

علی عباسپور تهرانی فرد اذعان داشت: تونل توحید یکی از مؤثرترین شریان‌های ترافیکی شهر تهران است که حجم ترافیک اتوبان نواب را در حد فاصل میدان جمهوری تا میدان توحید کاهشی چشمگیر داده و حلقه وصلی میان بزرگراه چمران و نواب ایجاد کرده است. وی همچنین در ادامه توضیح داد: متأسفانه این مباحث به‌خاطر مسائل سیاسی مطرح شده وگرنه محاسن و ویژگی‌های تونل توحید بر هر شخصی آشکار است چه رسد به دبیر شورای‌عالی ترافیک.

لذا اجرای چنین پروژه‌های فنی و علمی اقدامی قابل تحسین است که برای رفع دیگر گره‌های کور ترافیک شهر نیز باید از این روش استفاده شود. عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف سیاسی افرادی که این مسائل را مطرح و رسانه‌هایی که آن را منعکس می‌کنند، اظهار داشت: بسیار تأسف برانگیز است که منافع ملی و منافع مردم فدای این نقطه نظرات سیاسی می‌شود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳