همشهری‌آنلاین: عضو سابق مجلس سنای آمریکا اذعان کرد آمریکا سال‌هاست که تلاش می‌کند با اقدامات مخفیانه نظام ایران را تغییر دهد و برای تحقق این هدف کنگره امریکا هر سال بودجه‌ای معادل دویست میلیون دلار اختصاص می‌دهد.

spy

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، سناتور سابق جمهوری خواه مایک گراول گفت:" اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا بخواهند از جنگ بر ضد ایران حمایت کنند، از نظر اخلاقی فاسد و از لحاظ ذهنی - عقلی بیخرد خواهند بود. اینگونه اقدامات هیچ نتیجه ای به همراه ندارد. باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا ، بایستی به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل فشار وارد می‌کرد تا از گزینه نظامی برضد ایران سخن نگوید. اما واقعیت این است که لابی یهودیان در داخل امریکا بسیار قوی است و دولتمردان امریکا را در دست خود دارد. واقعیت دیگری که باید به ان توجه داشت این است که دولت امریکا سال‌هاست که خودش درگیر اقدامات مخفی برضد ایران است تا رژیم را تغییر دهد و ماجرای هواپیمای بدون سرنشین امریکایی (RQ-170) که بر فراز ایران سقوط کرده، موید همین مساله است.

"مایک گراول در ادامه افزود:" رسانه‌های امریکا نیز بگونه ای عمل می‌کنند که عملا به سمت توجیه اقدام نظامی برضد ایران است. این درحالی است که اینگونه تلاشها کاملا غیراخلاقی وغیرموجه است. این اقدامات امریکا از نظر حقوق بین‌المللی محکوم است. سخنانی که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا از حزب جمهوریخواه در حمایت از اقدام برضد ایران مطرح می‌کنند گویای بیخردی و مسئولیت ناپذیری انها است. اینگونه اقدامات امریکا برضد ایران، اقدامات جنگی است. امریکا در داخل ایران به خرابکاری و ترور دانشمندان ایرانی مبادرت می‌کند. همه این اقدامات، کارهایی است که در راستای اقدامات جنگی قابل توجه است."

کد خبر 153249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز