همشهری آنلاین: در بیانیه مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام شد که دو طرف به بررسی تدابیر بیش‌تر در رابطه با ایران می‌پردازند.

اوباما

به گزارش ایسنا، خبرگزاری شینهوا گزارش داد: در بیانیه مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا که روز دوشنبه منشتر شد دو طرف درباره رفتار ایران در پی انتشار گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز نگرانی عمیق کردند.  همچنین دو طرف بر تعهدشان برای کار کردن در جهت حل دیپلماتیک این مساله تاکید کردند.

 این بیانیه در پایان دیدار باراک اوباما ـ رئیس‌جمهور آمریکا ـ با هرمان خان رامپوی ـ ‌رئیس شورای اروپا ـ، خوزه مانوئل باروسو ـ رئیس کمیسیون اروپا ـ و کاترین اشتون ـ رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ـ منتشر شد.

 در این بیانیه بر اراده دو طرف برای اطمینان یافتن از پایبند بودن ایران به تعهداتش و همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید شد.

 هم‌چنین براساس گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس شورای اروپا روز دوشنبه پس از دیدار با اوباما به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا برای اتخاذ اقدامات محدود کننده جدیدی علیه ایران آماده می‌شود و در نگرانی‌های آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران سهیم است.

 رامپوی به جزییات تحریم‌های برنامه‌ریزی شده اشاره‌ای نکرد. براساس گزارش خبرگزاری کویت، وی گفت: در مورد ایران به تشدید فشار نیاز داریم

کد خبر 152577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز