لندن: پسربچه هشت‌ساله اهل انگلستان جوان‌ترین موج‌سوار جهان است که می‌تواند از موج بزرگی که یادآور سونامی است صحنه‌های زیبایی خلق کند.

Ollie Turrell

ریچی پدر 37ساله این پسر درباره او می‌‌گوید:‌ او نخستین 18ماهه‌ای بود که می‌توانست روی تخته موج‌سواری پدرش دراز بکشد و همراه او موج‌های سهمگینی که به سمتش می‌آمدند را به بازی بگیرد. تورل که هم‌اکنون هشت‌ساله است در 6سالگی توانسته طی یک مسابقه چندین و چند موج‌سوار بزرگسال را مغلوب خود کند. گفتنی است او هر روز صبح همراه پدرش برای تمرین این رشته ورزشی به دریا می‌رود و قرار است در یک برنامه تلویزیونی نیز شرکت کند.

ویولن تایتانیک

منچستر: هویت ویولنی که صاحب آن یکی از نوازنده‌های کشتی تایتانیک بود تایید شد. کشتی تایتانیک در 15‌آوریل سال 1912 غرق شد. پس از اینکه ادوارد ‌جی‌اسمیت کاپیتان تایتانیک تصمیم گرفت با کشتی خود غرق شود، نوازنده‌ای به نام ‌والاس هارتلی نیز پیش از اینکه جسدش به همراه ویولنی که به وی آویزان بود کشف شود تصمیم گرفت تا آخرین لحظه زندگی‌اش برای مسافران ناامید بنوازد. با کشف دست‌نوشته‌ای از نامزد وی به این مضمون که برای والاس، به مناسبت نامزدیمان هویت این ویولن و دلیل اینکه چرا هارتلی آن را به‌خود آویزان کرده بود روشن شد.

دستمال توالت 999دلاری

فلوریدا: 4رول و نیم دستمال ‌توالت به خاطر اینکه رمان موبی‌دیک به‌طور کامل روی آنها حروفچینی(تایپ) شده بود به قیمت 999دلار در یک حراجی فروخته شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که دوستان صاحب این دستمال‌ها با وی شرط بستند که وی نمی‌تواند تمام رمان موبی‌دیک(شاهکار ادبی هرمان ملوین با مضمون شکار نهنگ سفید) را روی دستمال حروفچینی کند و همین موضوع باعث شد وی دست به این کار بزند. برای دوستان وی کامل شدن این حروفچینی به اندازه کافی شگفت‌انگیز بود اما فروش آنها به این قیمت اعجاب‌انگیزتر می‌‌نمود.

امدادگر 7ساله

فلوریدا: دختربچه هفت‌ساله هنگامی که متوجه موقعیت اورژانسی مادرش شد از خوابیدن و بی‌هوش شدن وی جلوگیری کرد. وی در این باره می‌گوید: احساس کردم که نباید اجازه دهم مادرم از حال برود و برای همین با یک تکه پیتزا چند ضربه به‌صورت او زدم. ریتا‌ل‌الور که از ضربه‌های پیتزا ناامید شده بود به سرعت با شماره اورژانس تماس گرفت و نشانی منزل را به آنها داد. ریتا که از دپارتمان آتش‌نشانی محل سکونت خود نشان لیاقت گرفته است، برای راهنمایی امدادگران به داخل خیابان رفت و آنها را به منزل خود راهنمایی کرد.

کد خبر 159231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز