سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس آگاهی ناجا از شناسایی عوامل پشت پرده در دلالی سکه و ارز خبر داد و گفت: تعدادی از دلالان سکه و ارز که پس از گرفتن تعهد نیز به کار خود ادامه داده‌اند جمع‌آوری و دستگیر شده‌اند.

 به گزارش ایسنا، ‌سردار سید ابوالحسن بتولی در حاشیه دومین جشنواره ملی جوان سرباز از دستگیر دلالان سکه و ارز خبر داد و همچنین درباره برخورد پلیس با دلالان سکه و ارز خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات دولت و مقامات اقتصادی قرار شد پلیس گوشه‌ای از کار را انجام دهد که آن برخورد با دلارفروشان بود.

 شناسایی عوامل پشت پرده در دلالی سکه و ارز

 بتولی با بیان اینکه اکثر این افراد شناسایی و توجیه شده‌اند، گفت: تعدادی از آنان که پس از گرفتن تعهد نیز به کار خود ادامه داده‌اند جمع‌آوری و دستگیر شده‌اند.

 وی افزود: متاسفانه برخی از این افراد همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که این افراد نیز شناسایی شده‌اند.

 به گفته بتولی پلیس در صدد است عوامل پشت پرده این جریانات که با شیوه‌های مختلف اقدام به این کار می‌کنند را شناسایی و برخورد لازم را با آنان انجام دهد.

 رئیس پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اقدام برخی صراف‌ها در تعطیل‌کردن واحد صنفی خود و فروختن سکه و ارز در بازار آزاد اظهار داشت: ما در حال بررسی هستیم که پشت این ماجرا چه چیزی بود و اینکه آیا خودشان آن را توزیع می‌کنند یا از جای دیگری می‌آورند که اگر از جایی دیگر می‌آورند از کجا بوده است.

 بتولی تاکید کرد: سعی می‌کنیم با کنترل این بخش به کنترل بازار سکه و ارز و اقتصاد کشور کمک کنیم.

 وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای از سوی پلیس گفت: متاسفانه کلاهبرداران و شیادان با توجه به شناخت از مشکلات مردم به شکل‌های مختلفی از آنان کلاهبرداری می‌کنند که در بعضی از این موارد از فردی که قصد خرید زمین یا ملکی را داشته است کلاهبرداری می‌کنند و با قرار دادن فرصت کاذب در اختیار آنان زمینی که در کار نبوده را به آنان می‌فروشند.

 وی هدف از راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای از سوی پلیس را پیشگیری از اقدامات مجرمانه عنوان کرد و گفت: سعی می‌کنیم در این مراکز به افراد یا حتی سازمان‌هایی که اطلاعات لازم در زمینه‌ها مرتبط را ندارند، آگاهی دهیم.

 بتولی گفت: با توجه به اختیارات ناجا و اختیاراتی که به شکل قانونی به دنبال کسب آن هستیم سعی می‌کنیم در گام‌های بعدی به عنوان کارگاه خصوصی از وقت اضافه نیروهای زبده که بعضی از آنها پیش‌تر در ناجا مشغول خدمت بوده‌اند، استفاده کنیم.

 به گفته وی فعالیت کارآگاهان خصوصی در چارچوب قانون و کمک به پلیس و جامعه خواهد بود.

 رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه شرایط پذیرش و ویژگی‌های این افراد به زودی اعلام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که با کمک گرفتن از این افراد بتوان به پلیس در انجام ماموریت‌ها و رسیدگی به پرونده‌هایی که تاکنون حل نشده است، کمک کرد.

کد خبر 159756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز