همشهری‌آنلاین: مدیرکل نشر بانک مرکزی گفت: فعلا تا آخر هفته جاری، پیش فروش ادامه دارد و پنجشنبه با توجه به میزان سکه‌های پیش فروش شده، توان تولید و سایر پارامترها، درباره این طرح تصمیم گیری می شود.

عباس کمرئی با تاکید بر این که پیش فروش سکه، سیاست دائمی ما نیست، گفت: در یک مقطع، بازار کاذبی برای سکه بوجود آمد و نوسانی در قیمت سکه دیده شد، ولی امروز این بازار به یک ثبات نسبی رسیده و موضوع دلالی و سفته بازی منتفی شده است، بنابراین با علم به این قضایا اگر لازم باشد پیش فروش سکه ادامه پیدا می‌کند و یا متوقف می‌شود.

او ادامه داد: درباره ادامه یا توقف پیش فروش سکه، به صورت هفتگی تصمیم گیری می‌شود. ما اتفاقات یک هفته را بررسی می‌کنیم و پنجشنبه‌ها در کارگروهی درباره ادامه پیش فروش و قیمت سکه تصمیم گیری می‌شود. به هر حال سیاست پیش فروش دائمی نیست و می‌تواند در سال آینده هم ادامه یابد یا می‌تواند همین هفته متوقف شود.

وی تاکید کرد: فعلا تا آخر هفته جاری، پیش فروش ادامه دارد و پنجشنبه با توجه به میزان سکه‌های پیش فروش شده، توان تولید و سایر پارامترها، درباره این طرح تصمیم گیری می شود.

کمرئی در پاسخ به این سوال که آیا پیش فروش گسترده انجام شده، به ذخایر طلای کشور لطمه نمی‌زند به ایسنا گفت: با این کار ذخایر طلا کاسته ‌شده و تبدیل به سکه می‌شود. البته با تمهیداتی که بانک مرکزی طی سه سال گذشته اندیشیده، حجم طلای ذخیره شده در کشور آن قدر هست که مقامات ارشد تصمیم گرفته‌اند پیش فروش انجام بدهند. ما از بابت موجودی طلا نگرانی نداریم، چون با این کار اگرچه موجودی طلا کاهش پیدا می‌کند، اما با تمهیداتی که برای واردات طلا اندیشیده شده، این کمبود جبران می‌شود.

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی همچنین درباره سامانه اینترنتی که قرار است برای پیش فروش سکه راه‌اندازی شود نیز گفت: بحث مقدماتی این کار مطرح شده، ولی هنوز نهایی نشده و در حال بررسی است.

کد خبر 161262
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز