شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آفریقای جنوبی شنبه 25 فوریه (6 اسفند) اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق این کشور، نلسون ماندلا، پس از آنکه تحت "عمل تشخیصی" برای دردهای شکمی قرار گرفت، با حال عمومی خوب در بیمارستان بستری است و از مردم این کشور خواست درباره سلامت رهبر 93 ساله ضدتبعیض‌نژادی نگران نباشند.

به گزارش رویترز در بیانیه دفتر رئیس‌جمهور جاکوب زوما آمده است ماندلا که در آفریقای جنوبی با نام قبیله‌ای‌اش، مادیبا، شهرت دارد پس از معاینات برای یک "شکایت شکمی طولانی‌مدت" یکشنبه یا دوشنبه از بیمارستان مرخص خواهد شد.

این بیانیه می‌گوید: "مادبیا خوب و کاملا هشیار است و پزشکان از وضعیت او که به گفته آنان با سن او مطابقت دارد، راضی هستند."

"او پیش از پذیرش در بیمارستان حال عمومی خوبی داشت، اما پزشکان تصمیم گرفتند که شکایت او نیاز به بررسی کامل دارد."

"ما خوشحالیم که او در معرض هیچ خطری قرار ندارد و از پزشکان به خاطر کار جدی و حرفه‌ای‌شان متشکریم."

گرچه جزئیات پزشکی وضعیت ماندلا اعلام نشده است، اما اعلام سریع و آشکار بیماری ماندلا بوسیله دولت در این بار بر خلاف مورد قبلی بستری شدن او در بیمارستان در سال پیش به خاطر مشکلات تنفسی است.

سال قبل دفتر رئیس‌جمهور زوما پس از چند ساعت گزارش‌های رسانه‌ها درباره بیماری ماندلا را تایید کرد و باعث شد جمع شدن گزارشگران محلی و بین‌المللی در بیرون بیمارستان میلپارک ژوهانسبورگ شد.

سخنگوی حزب حاکم "کنگره ملی آفریقا" (ANC) نیز در واکنش به گزارش‌های ابتدایی‌ تاییدنشده در باره اینکه ماندلا تحت عمل جراحی فتق قرار گرفته است، در تلویزیون ظاهر شد و به مردم 50 میلیون نفری آفریقای جنوبی اطمینان داد که جای نگرانی نیست.

او گفت: "لازم نیست بترسید. این بستری شدن اورژانسی نبود و از قبل برنامه ریزی شده بود."

وضع سلامت ماندلا از زمان بستری شدنش دریک سال قبل چندان خوب نبوده و او از آن هنگام در مجامع عمومی ظاهر نشده است.

کد خبر 161689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز