جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مسوولان شرکت گوگل جزئیات و تصاویری از عینک واقعیت افزوده را منتشر کرده‌اند، اما زمان دقیق عرضه تجاری این محصول همچنان نامشخص است.

عینک گوگل

به گزارش ایسنا، عینک واقعیت افزوده محصول دو سال تحقیقات کارشناسان لابراتوار Google X است که جزئیات و تصاویری از این محصول توسط شرکت گوگل منتشر شد.

دوربین‌های کوچکی روی قاب عینک نقره‌یی رنگ عینک تعبیه شده است؛ همچنین اطلاعاتی نظیر Google Map، موقعیت یاب (GPs)، دسترسی به اطلاعات هواشناسی و پیام کوتاه از طریق صفحه نمایش عینک در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

عینک واقعیت افزوده که از سیستم عامل آندروید استفاده می‌کند قرار است به زودی توسط تیمی از محققان گوگل مورد آزمایش رسمی قرار بگیرد.

شرکت گوگل تأکید کرده است، زمان عرضه تجاری این محصول هنوز مشخص نشده، اما سیاست کاری این شرکت ارائه فناوری‌های پیشرفته در سریعترین زمان ممکن است و هدف از انتشار تصاویر و جزئیات این محصول تنها نشان دادن نمونه اولیه و بررسی نحوه بازخورد در بین مردم عنوان شده است.

وبگردی در عینک، دستاورد شگفت‌انگیز گوگل!

روزنامه نیویورک تایمز پیش بینی کرده است که این عینک واقعیت افزوده تا پایان سال جاری میلادی با قیمت 250 تا 600 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر 165067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز