سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس در نخستین برنامه از سلسله مصاحبه‌های خود برای شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه، از طریق ویدئو لینک به مصاحبه با سید حسن نصرالله پرداخت و از او درباره اوضاع سوریه پرسید.

مصاحبه آسانژ با دبیرکل حزب الله لبنان

Julian Assange interviews Hezbollah chief Hassan Nasrallah for the first episode of his new talk show The World Tomorrow

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، دبیرکل حزب الله لبنان در این برنامه که امروز در برنامه انگلیسی زبان شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه پخش شد، تاکید کرد این جنبش در درگیری سوریه  نقش میانجیگر میان دولت و مخالفان را ایفا می‌کند.

more  آغاز برنامه تلویزیونی بنیانگذار ویکی‌لیکس

وی گفت: ما با مخالفان تماس گرفته‌ایم تا آنها را به ازسرگیری گفت وگو با دولت ترغیب کنیم، اما آنها از هر نوع گفت وگویی سر باز می‌زنند.

نصرالله گفت دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه در آغاز راه اصلاحات قرار دارد و آماده گفت وگوست.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت این در حالی است که مخالفان از پذیرش اصلاحات طفره می‌روند.

در همین حال گاردین نوشت آمریکا دوست نداشت شاهد چنین برنامه‌ای باشد. آسانژ در این گفتگو از نصرالله به عنوان "مبارز آزادی" و "فردی که علیه هژمونی آمریکا جنگیده است" نام برد.

نصرالله از "محلی نامعلوم" در این مصاحبه شرکت کرده بود، در حالی که آسانژ مصاحبه را از انگلستان انجام می‌داد، محلی که در آنجا تا زمان اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص استرداد وی به سوئد، در حبس خانگی به سر می‌برد.

 more نظر سردبیر ویکی لیکس درباره دولت آمریکا

گفته می‌شود برنامه  "فردای جهان" تحرک بزرگی را در چرخه رسانه‌ای جهان به وجود خواهد آورد.

more  اعلام موضع رسمی آمریکا در قبال ویکی‌لیکس

کد خبر 166766
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز