چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یکی از دلایلی که یک تبلت به لپ‌تاپ ارجحیت دارد، عمر بسیار طولانی‌تر باتری آن است.

تبلت لپ تاپ

به گزارش ایسنا، تبلت‌ها به خاطر نوع طراحی‌شان در مقایسه با رایانه‌های معمولی، سبک‌ترند و حمل و انتقال‌شان به نسبت راحت‌تر است و شاید بعضی از انواع آن هنوز دارای وزن بالایی باشند و به راحتی در دست جای نگیرند، اما زمانی که کاربر آن را برروی پا و یا هر سطح دیگری بگذارید، عالی هستند و لپ‌تاپ هم که جزو وسایل قابل حمل و متحرک محسوب می‌شود، زمانی را برای روشن شدن می‌گیرد و معمولا بعد از مدتی استفاده، گرمای غیرقابل تحملی تولید می‌کند.

more  چطور لپ‌تاپ‌ها کار می‌کنند؟

در استفاده از گوشی‌های هوشمند، با این‌که دسترسی راحتی به اینترنت وجود دارد اما مطالعه یک صفحه اینترنتی برروی تبلت در مقایسه با گوشی همراه که از نسخه دیگری از وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و بسیار ریز و کوچک است، لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

گفتنی است وجود یک تب‌لت در محل کار، می‌تواند برای انجام کارهای ابتدایی مثل چک کردن ای‌میل‌ها و رسیدگی به برنامه‌ها کاملا موثر باشد و حتی اگر در مدارس، این امکان فراهم شود که نسخه دیجیتالی کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان معرفی شود، آن‌ها هم می‌توانند با ذخیره کتاب‌ها در تبلت و همراه بردن آن، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است.

more  کره‌ جنوبی کتاب‌های کاغذی مدارس را دیجیتال می‌کند 

تبلت مزایای قابل توجهی دارد، تبلت‌ها برای بازی و سرگرمی عالی هستند و از آن‌جا که تبلت‌ها فقط یک صفحه نمایشگر بزرگ هستند، بهترین وسیله برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به شمار می‌روند. لازم به ذکر است بازی‌ها تنها گزینه‌ای نیستند که می‌توانید روی تبلت دانلود کنید.

بعضی از انواع تبلت‌ها که ارزش بیش‌تر هزینه کردن را دارند، مجهز به فروشگاهی هستند که می‌توان برنامه‌های جانبی زیادی را از آن خرید و سطح کاربری دستگاه را ارتقاء داد و در ضمن، کاربر راحت‌تر می‌تواند تمام برنامه‌های مورد علاقه‌ خود را در تبلت نصب کنند، بدون اینکه نیاز به وارد کردن رمز ثبت یا رمز خرید محصول داشته باشند.

more  برترین اپلیکیشن‌های 2011 اپل

اکثر لپ‌تاپ‌ها قبل از اتصال به پریز برق، حدود 2 ساعت و نیم شارژ نگه می‌دارند، در صورتی که آی‌پد را می‌توان برای یک روز کامل، بدون نیاز به اتصال به پریز برق استفاده کرد و حتی گوشی هوشمند HTC مدل Driod Incredible حداقل دو بار در روز نیاز به شارژ دارد و اگر کاربری اینترنت را هم به آن اضافه کند، بیش‌تر از این هم خواهد شد و این‌که کاربر مجبور باشد شارژر لپ‌تاپ یا گوشی را مدام حمل کند یا دائم دنبال یک پریز برق بگردد، قاعدتا سخت خواهد بود.

کد خبر 166801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز