همشهری آنلاین: عزت‌الله فولادوند،مترجم نامدار متون فلسفه و فلسفه سیاسی از انتشار کتاب تازه‌اش با عنوان«قدرت اندیشه» خبر داد وگفت چاپ تازه برج فرازان نیز تا پایان امسال از سوی انتشارات ماهی عرضه عمومی خواهد شد.

 به گزارش همشهری‌آنلاین فولادوند که به تازگی همسرش را از دست ‌داده است، ضمن اعلام این خبر گفت: کتاب قدرت اندیشه مجموعه مقالاتی است که بخش‌هایی از‌ آنها به صورت مجمل تر در نشریات بخارا و نگاه نو به چاپ رسیدند و متن کامل آنها به همراه برخی دیگر از مقالات قرار است از سوی نشر ماهی به بازار کتاب عرضه شوند.

 «درباره‌ی فلسفه‌ی عصر روشنگری»، «تاریخ روشنفکری روسیه»، «فلسفه‌ کارل مارکس»، «دربار‌ه‌ی آزادی»، «واقع‌بینی در سیاست» و «پدر مارکسیسم روسی»  از جمله مقالاتی است که در این کتاب آمده است.

او با بیان این‌که ترجمه و تألیف این کتاب 300صفحه‌یی در مرحله پایانی آماده‌سازی است، افزود: بخشی از مقالات این کتاب ترجمه و بخشی نیز تألیف خودم است.

فولادوند همچنین از تجدید چاپ کتاب‌های «آزادی وقدرت و قانون»نوشته فرانتس نویمان و «فلاسفه بزرگ» نوشته براین مگی از سوی انتشارات خوارزمی خبر داد.

او همچنین به همشهری‌آنلاین گفت کتاب برج فرازان نوشته بابارا تاکمن نیز که قبلا توسط انتشارات سخن منتشر می‌شد، به دلیل توزیع نامناسب به انتشارات ماهی داده شد که چاپ تازه آن قرار است امسال عرضه عمومی شود.

 دکتر عزت‌الله فولادوند در کارنامه‌اش بیش از 40 عنوان اثر را ترجمه و منتشر کرده است. از جمله‌ آثار او می‌توان به ترجمه‌ی کتاب‌های «آزادی و خیانت به آزادی»، «اندیشه‌ی سیاسی کارل پوپر» و «مراحل و عوامل و موانع رشد سیاسی» اشاره کرد. از میان آثار متعدد این مترجم، ترجمه‌اش از کتاب‌های «فلسفه‌ی ‌کانت» اشتفان کورنر، «آگاهی و جامعه» استیوارت هیوز و «برج فرازان» درباره‌ی تاریخ اروپا نوشته‌ی باربارا تاکمن، در سه دوره‌ی مختلف، برگزیده‌ی جایزه‌ی کتاب سال شده‌اند.

کد خبر 181615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز