چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار مجید کورنگ بهشتی از ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در گالری ایام شهر دوبی برای علاقمندان به هنر عکاسی ایران برپا می‌شود، عکس‌های این هنرمند ایرانی قرار است به مدت یک ماه(11 اکتبر - 20 مهرماه) در معرض دید قرار گیرد.

عکاسی

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه که روز دوشنبه ۲۰ شهریور ساعت21 در گالری ایام افتتاح خواهد شد، دو مجموعه عکس از مجید کورنگ بهشتی عکاس ایرانی به نمایش درمی‌آید.

این عکاس در نمایشگاه خود مجموعه عکس «مسیرهای مکعب» و «یادداشتهای شهر» به معرفی بخش‌های مختلف ذهنیت عکاسی این هنرمند را در جامعه کنونی ایران ارائه می‌دهد.

کورنگ بهشتی در مجموعه «مسیرهای مکعب» که مربوط به سال ۱۳۸۵ وی است، با احساسات سوررئالیستی خود با استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید خطوط تمیز را متوالی و مکرر کرده است.

در این آثار اثر بی‌هدف؛ اجازه می‌دهد که فرم و خط هر یک از بخش‌ها برای مخاطب مفهومی جدید را ایجاد می‌کند.

این عکاس در مجموعه «یادداشت‌های شهر» که محصول سال ۲۰۱۱ است؛ معماری ناهمگون و بیرون از ریاضیات اقلیدسی را به تصویر می‌کشد.

گویی کورنگ بهشتی به رازهای معماری ناهماهنگ و نامتعارف پی برده است.

آثار این مجموعه قاب‌هایی تکان دهنده در جهت خروج از مرزهای نمادین است. با وجودی که تخیل حرف اول این آثار را می‌زند اما لزوما این عکس‌ها تخیلی نیستند بلکه برعکس واقعیت را در کمین هجوم نشان می‌دهد.

پشت بام‌های زاویه‌ای، تونل‌های سوراخ و هندسی شرایط سخت خدمت به تاکید بر ناامیدی و تخریب را به مخاطب منتقل می‌کند.

گالری ایام در شهر دوبی از جمله گالری‌های فعال در عرصه هنرهای تجسمی است که تاکنون نمایشگاه‌های متعددی از هنرمندان ایران را برپا کرده که این بار عکس‌های کورنگ بهشتی را در معرض دید قرار می‌دهد.

کد خبر 183563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز