چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: انجمن آلزایمر ایران با مشارکت شرکت دارویی نوارتیس، نخستین مسابقه عکاسی را با موضوع «سالمند و آلزایمر» برگزار می‌کند.

عکاسی

به گزارش فارس، انجمن آلزایمر ایران در راستای معرفی بیشتر فعالیتهای انجمن، ارتقاء میزان آگاهی و دانش عمومی مردم نسبت به بیماری آلزایمر و بیماران مبتلا به آن از عکاسان، انجمن‌ها و علاقمندان عکاسی دعوت کرد که با شرکت در این مسابقه و استفاده از این رسانه قدرتمند و نافذ، هنر خود را در ثبت لحظات جاودانه و نمایش چهره‌های معصوم این عزیزان به کار گرفته و در تولید محتوای دیداری و گویا، گام بلندی بردارند.

«سالمند» و «آلزایمر» به عنوان دو اصل اساسی این مسابقه در نظر گرفته شده است و موضوعات این مسابقه به شرح زیر است:

- پذیرش آلزایمر

- سالمند، جشن و شادی

- آلزایمر و برقراری ارتباطات خانوادگی و اجتماعی

- آلزایمر و سبک زندگی

- سالمند، هنر و خاطرات

- آلزایمر، عشق و محبت

- سالمند و هم دردی

این مسابقه در قالب تک عکس و مجموعه عکس (دیجیتال و آنالوگ) برگزار می‌شود و هیئت داوران مجاز به انتخاب تک عکس از بین مجموعه‌ها نیز می‌باشند.

شرکت در مسابقه برای کلیه عکاسان آماتور و حرفه‌ای در سراسر ایران آزاد است.

شرکت کنندگان تنها مجاز به استفاده از تکنیکهای دوربین می‌باشند و فقط تصحیح رنگ و نور به صورتی که به جنبه اسنادی عکس خدشه‌ای وارد نشود مجاز است.

هر عکاس می‌تواند حداکثر با 5 اثر در قالب تک عکس یا مجموعه عکس (رنگی یا سیاه و سفید) در مسابقه شرکت کند.

عکس‌های دیجیتال و آنالوگ (به صورت اسکن شده) باید قابلیت چاپ در ابعاد 50 در 70 سانتی‌متر را داشته باشند.

حقوق انتشار و استفاده از عکس‌های متقاضی شرکت در این فراخوان، باید پیش از ارسال در اختیار شخص عکاس بوده و مسئولیت پاسخگویی به هرگونه ادعای شخص ثالث حقیقی و حقوقی و عواقب جزایی در این مورد، انحصاراً بر عهده صاحب اثر خواهد بود.

کلیه عکس‌ها کدگذاری شده و داوری بدون توجه به نام عکاس صورت می‌پذیرد،‌ همچنین رای هیئت داوران قطعی بوده و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نیست.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ 15 شهریور 1391 به آدرس دبیر خانه ارسال کنند.

مراحل داوری و اعلام نتایج حداکثر تا تاریخ 25شهریور 1391 انجام خواهد شد.

زمان برپایی نمایشگاه 31شهریور 1391 (روز جهانی آلزایمر) می‌باشد. محل برپایی نمایشگاه متعاقبا اعلام می‌شود.

توجه: زمان ارسال آثار به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود و دبیرخانه مسابقه از پذیرش آثار پس از مهلت مقرر معذور خواهد بود.

مهرداد خوانساری (نماینده انجمن آلزایمر) دبیر این مسابقه است و سیدجواد پورسعی، کاوه فرزانه، سیدجواد سیدی، امیر کجوری و سید حامد آل علی در ترکیب هیئت داوران قرار دارند.

به نفر اول تا سوم در هر بخش تک عکس یا مجموعه به ترتیب یک سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه بهار آزادی و ربع سکه بهار آزادی به همراه تندیس و دیپلم افتخار اهدا خواهد شد.

همچنین به تمامی آثار دیگر راه یافته به نمایشگاه در بخش تک عکس مبلغ 500 هزار ریال و به هر مجموعه عکس راه یافته به نمایشگاه مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال حق‌التصویر تعلق خواهد گرفت.

آثار راه یافته همچنین در کتاب انجمن آلزایمر ایران با نام عکاس به چاپ خواهد رسید و یک نسخه کتاب مربوطه به صاحبان اثر هدیه داده می‌شود.

دبیرخانه مسابقه عکس «سالمند و آلزایمر» در تهران - شهرک اکباتان - بین فازهای 1 و 2 - خروجی شهرک به سمت ستاری - جنب ساختمان شهرداری ناحیه 6 - مرکز انجمن آلزایمر ایران واقع شده است.

 

کد خبر 180420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز