همشهری آنلاین: آثار چیدمان، حجم، چاپی و نقاشی گونتر اوکر که یکی از مهم ترین وسرشناس ترین هنرمندان آلمان در سطح بین‌المللی است، مورد توجه و استقبال دانشجویان، هنرجویان وهنرمندان قرار گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، گونتر اوکر یکی از هنرمندان اندیشمند و عارف آلمانی است که در سال 1930 میلادی در وندروف آلمان بدنیا آمد واز سال 1949میلادی شروع به یادگیری نقاشی و طراحی تبلیغاتی کرد و تحصیل خود را در هنرستان هنرهای کاربردی در ویسمار ادامه داد.

وی طراحی ویترین فروشگاه‌ها، تهیه یک پلاکارد بیست متری با پرتره استالین و نقش بزرگ شده کبوتر صلح پیکاسو و تحصیل در مدرسه عالی هنر برلین را در کارنامه خود دارد.

نمایشگاه آثار گونتر اوکربا عنوان "زخم ها وپیوندها" از روز 26 شهریور با 100 اثر چیدمان، حجم، آثار چاپی و نقاشی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد و تا 11 آبان ماه ادامه دارد.

با توجه به آثار به نمایش در آمده این نمایشگاه مورد توجه و استقبال دانشجویان، هنرجویان، هنرمندان و بازدید کنندگان قرار گرفته است.

آثار این نمایشگاه از دوبخش و با توجه به مشترکات هر بخش در گالری‌های مختلف موزه جای گرفته‌اند.

در یک جا نقاشی‌ها و چیدمان های دوره های مختلف زندگی انسانها و در جای دیگر آثار چاپی با الهام از دیوان شرقی - غربی کتاب ها و نوشته های مختلف وبا تاثیر پذیری و برداشت های اوکر از کشورهای دیگر وبا مطالعه ادیان و نشست با پیروان فرهنگ‌های مختلف است.

دربخش دیگری از این نمایشگاه آثار چاپی برجسته و نمونه های تاریخی در اعصار و سرزمین های مختلف، از خط میخی تا هیروگلیف گرفته تا الفباهای گوناگون تاریخی و امروزی به نمایش در آمده است.

اوکر به آبستراکسیون‌های متنوع علائم و نشانه های نوشتاری - گرافیکی فقط با یک نشانه هنری، دایره سر میخ با فرم خاص خود به کاغذ که حامل تصویر است، حرکات زیبایی نگارگرانه می‌بخشد.

علاقمندان درخصوص بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت 10 تا 18 به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

 

کد خبر 186922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز