همشهری آنلاین: شرکت اپل با گوشه چشمی به محصولات شرکت‌های رقیبش، روز گذشته نسخه‌ای کوچکتر از تبلت محبوبش، آی‌پد را با نام تجاری آی‌پد مینی معرفی و عرضه کرد.

فیل شیلر قائم‌مقام ارشد شرکت اپل در زمان معرفی این محصول اعلام کرد که شرکت‌های دیگر تا کنون در تلاش بوده‌اند تا تبلت‌هایی کوچکتر از آی‌پد تولید کنند که تمامی این تلاش‌ها به بدترین شکل ممکن با شکست مواجه شده‌است. شیلر در کنفرانسی که در کالیفرنیا برگزار شد آی‌پد مینی را تبلتی 7.9 اینچی معرفی کرد که ضخامت آن 7.2 میلیمتر است، به اندازه ضخامت یک مداد. وزن این تبلت نیز کمتر از 7/10 یک پوند است.

وضوح تصویری این تبلت برابر آی پد 2 بوده و وسعت آن یک اینچ بزرگتر از تبلت کیندل آمازون یا نکسوس 7 گوگل است، اما از سویی دیگر قیمت این تبلت بالاتر از این دو محصول است. کمترین قیمت آی‌پد مینی، مدل 16 گیگابایتی وای_ فای‌دار آن است که 329 دلار بوده و گران‌قیمت ترین مدل این تبلت‌ها نیز مدل 64 گیگابایتی با اتصال موبایل است که 659 دلار به فروش خواهد رسید. قیمت نسخه جدید آی‌پد بسیار بالاتر از چیزی است که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌بودند.

پیش‌فروش این تبلت‌ها از روز جمعه آغاز شده و فروش نسخه وای‌فای‌دار آن از ماه نوامبر آغاز خواهد شد. عمر باطری آی‌پد مینی 10 ساعت بوده و مانند آی‌پد از دو دوربین برخوردار است، به گفته شیلر آی‌پد مینی فقط یک آی‌پد کوچکتر است.

بر اساس گزارش CNN، در این کنفرانس در کنار تبلت جدید، نسخه جدیدی از مک‌مینی، کوچکترین رایانه رومیزی اپل نیز معرفی شد که قیمت آن از 599 دلار شروع می‌شود. همچنین نسخه‌ای جدید از مک‌بوک که 13 اینچی بوده و از ضخامت کمتری برخوردار است و در عین حال سبک‌وزن‌ترین مک‌بوکی است که اپل تولید کرده با قیمت پایه هزار و 699 دلار معرفی شد. شیلر همچنین نسخه‌ای صیقلی‌تر و قدرتمند‌تر از آی‌مک را با قیمت پایه هزار و 299 دلار رونمایی کرد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز