مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فوریت لایحه تعیین قیمت بلیت مترو تهران در سال 86 صبح سه شنبه 29 فروردین در سیصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

محسن هاشمی در این جلسه با اشاره به این که یکی از مشکلات شرکت مترو برای گرفتن یارانه دولت، مشخص نبودن قیمت واقعی بلیت است گفت: دولت معتقد است که هرگز با قیمت بلیت مترو مخالفت نکرده است تا مابه التفاوت آن را یارانه دهد، بنابراین لازم است قیمت واقعی بلیت مترو مشخص شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با تاکید بر اینکه سیستم بلیت اعتباری مزایای بسیاری برای مترو و مردم دارد افزود : در حال حاضر 51 درصد از مردم از بلیت اعتباری استفاده می کنند و 49 درصد بلیت خود را از گیشه تهیه می کنند.

وی با بیان اینکه در تمامی دنیا قیمت بلیت گیشه بسیار گران تر از اعتباری است، تاکید کرد : قیمت واقعی بلیت با استهلاک و توسعه راه آهن شهری 545 تومان است که به علت استفاده نشدن از ظرفیت واقعی مترو تا این حد رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران هاشمی پیشنهاد کرد تا قیمت بلیت در گیشه حداقل تا 200 تومان افزایش یابد و گفت : با این حال نباید قیمت بلیت اعتباری افزایش پیدا کند تا استقبال مردم از خرید بلیت اعتباری افزایش یابد.

وی خراب شدن دستگاه های کارت خوان در اثر استفاده از کارت های مقوایی و ازدحام جمعیت در پشت گیشه ها را از مشکلات فروش بلیت مغناطیسی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته 16 میلیارد تومان از فروش بلیت درآمد داشتیم و 3 میلیارد از تبلیغات در مترو درآمد کسب شده است که یک سوم هزینه های مترو است در نتیجه واقعی کردن قیمت بلیت و تشویق مردم به استفاده از بلیت مغناطیسی می‌تواند هزینه ها را کاهش و درآمد مترو را افزایش دهد.

هاشمی تهیه پول خرد در گیشه ها را از مشکلات مترو دانست و افزود: با گداها قرارداد بستیم تا پول خرد ما را تامین کنند زیرا بانک ها پول خرد نمی دهند، چون فلز این سکه ها گران است و بسیاری آنها را ذوب می کنند و می فروشند.

کد خبر 19825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز