مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: در حالی‌که هم‌اکنون در حدود 51 درصد از مردم از بلیت‌های اعتباری استفاده می‌کنند، مسئولان مترو معتقدند که آمار مسافران دائمی مترو بیشتر از این است و با وضع سیاست‌های تشویقی، در حدود 85 درصد از مسافران را می توان به استفاده از بلیت‌های اعتباری سوق داد.

جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اعلام این‌که براساس پیشنهاد شرکت مترو و شهرداری تهران، هم‌اکنون، تعیین نرخ بلیت‌های مترو در کمیسیون عمران شورای شهر در حال پیگیری است گفت: در تمام متروهای دنیا، عموماً سیاست‌هایی اعمال می‌شود که در پی آن بلیت‌های گوناگون با تنوع خاصی که توجیه اقتصادی نیز دارد، در اختیار مردم قرار گیرد. براین اساس، تغییر نرخ بلیت‌های تک سفره و دوسفره و 10 سفره به معنای افزایش نرخ بلیت مترو نیست، بلکه متناسب‌سازی استفاده مردم از خدمات مترو تهران است.

وی با اشاره به این‌که بلیت‌های تک‌سفره، با قیمت 150 تومان عرضه خواهد شد گفت: این درحالی است که قیمت واقعی بلیت مترو برای شرکت مترو در حدود 367 تومان بوده و با حمایت‌های شهرداری و دولت، تنها یک‌سوم این قیمت از مردم گرفته می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران افزود: کسانی‌که به‌صورت دائم از مترو استفاده می‌کنند، مسلماً نباید قیمت 150 تومان برای هر سفر را بپردازند. 

وی با اشاره به این‌‌که هدف از اعمال سیاست‌های جدید در تعیین نرخ بلیت‌های مترو  حمایت از مسافران دائمی‌مترو است گفت: بلیت‌های تک‌سفره صرفاً برای کسانی است که در طول ماه یا چندماه از مترو استفاده معدودی می‌کنند و یا برای کسانی است که ساکن شهر نبوده و یا به صورت موردی از مترو استفاده می‌کنند.

از طرفی دکتر حمزه شکیب، رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر تهران  درباره آخرین نتایج بررسی‌ها و تصمیمات این کمیسیون برای تعیین قیمت بلیت مترو در گفتگو با ایسنا گفت: طی جلسه مشترکی با کمیسیون‌های سه گانه شورا در هفته گذشته، لایحه تعیین قیمت بلیت مترو مورد بررسی قرار گرفت و به توافق نهایی رسیده‌ایم. 

وی افزود: این لایحه طوری بررسی و تصویب شده تا مردم به سمت خرید بلیت‌های اعتباری و مدت دار سوق پیدا کنند.

بر همین اساس بلیت‌های تک سفره گران‌تر از بلیت‌های اعتباری خواهد بود و این امر منجر به کاهش صف‌های طولانی در گیشه‌های مترو و حل سایر مشکلات موجود می‌شود.

وی یادآور شد: تصمیمات خوبی به منظور اعمال تخفیف قیمت بلیت‌های اعتباری مدت‌دار یک روزه تا یک ساله و نیز بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار قابل شارژ اتخاذ شده که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

 

کد خبر 24362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز