سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

احساس کسالت و روزمرگی می‌کنید؟ و کمی هم افسردگی؟ ماندن در چنین فضا و حس و حالی، آخر و عاقبت خوبی ندارد. سعی کنید تکانی به زندگی تکراری‌تان بدهید و کمی خوش بگذرانید. سؤال مهم این است: کِی و چه‌طور این‌کار را بکنیم؟

وقتی آدم از نظر ذهنی در وضعیت خوبی به‌سر ببرد و کاری را بکند که دوستش دارد، حتماً اوقات خوش‌تری خواهد داشت. در این‌جا چند روش معرفی می‌کنیم که می‌تواند به زندگی‌تان شادابی ببخشد.

آرام باشید

لذت‌بردن در لحظاتی که تحت فشار، نگرانی یا عصبانیت هستید، چندان راحت نیست. بنابراین قبل از هر چیز سعی کنید آرامشتان را پیدا کنید تا بتوانید از وقت‌های خالی‌تان بیش‌تر لذت ببرید.

امتحان کنید

آدم از کجا می‌داند از بازی بدمینتون، خوردن پیراشکی خامه‌ای یا هر کار و چیز دیگری لذت می‌برد یا نه؟ تا وقتی آن را امتحان نکنی، نمی‌توانی بفهمی؛ گاهی اوقات چیزی ساده است مثل یادگیری سوت‌زدن یا راه و روش اسکیت‌سواری کردن. خلاصه این‌که باید وقت بگذاری و کشف کنی چه‌چیزی اشتیاقت را برمی‌انگیزد و تو را سر شوق می‌آورد.

به خودتان استراحت دهید 

اگر کارهایتان را انجام داده‌اید و نیاز به یک استراحت کوچک دارید، تلفن همراهتان را خاموش کنید، رایانه‌تان را هم همین‌طور. کلاً سعی کنید با وسایل این‌شکلی قطع ارتباط کنید. به‌جایش سعی کنید به آدم‌ها نزدیک‌تر شوید. برای دوستان، اعضای خانواده و کسانی که حس خوبی به شما می‌دهند، وقت بگذارید و احساساتتان را با بقیه شریک شوید.

احساساتتان را بشناسید

به این فکر کنید که چه کارهایی به شما احساس خوبی می‌دهد، هیجان‌زده‌تان می‌کند یا حالتان را بهتر می‌کند. از کاری ساده مثل خواندن یک رمان پلیسی گرفته تا یک سفر یا کاری عجیب و غریب. البته ممکن است هر روز نتوانید این‌کارها را بکنید، اما خوب است مجموعه‌ای از این کارهای خوشایند را بشناسید و در فرصت مناسب از رفتن به سراغ کارهایی که دوست دارید، غافل نشوید.

کد خبر 200303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز