حمید هامون: سی‌ویکمین جشنواره‌ی تئاتر فجر، به پایان رسید، اما هنوز دبیر دوره‌ی بعدی جشنواره معرفی نشده است. گویا این، به سنت چند ساله‌ی اخیر جشنواره‌ی تئاتر فجر، تبدیل شده است که دبیر دوره‌ی بعد با تأخیر معرفی می‌شود.

در جشنواره‌ی سـی و یکم، نمایش‌های «وُیتْسِک» به کارگردانی رضا ثروتی، «مرد مقابل» به کارگردانی سیما تیرانداز و «بـــازی خانه‌ی قیاس‌الدین مع‌الفارق» به کارگردانی سیدمحمد مساوات، بیش‌ترین جایزه‌ها را به دست آوردند.

شاید برجسته‌ترین اتفاق سی و یکمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر این بود که در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل، به جز جایزه‌ی بهترین نمایش‌نامه (کار مشترک علی‌اصغر دشتی از ایران و نیکلاس هلبلینگ از سوئیس‌)، همه‌ی جوایز به شرکت‌کننده‌های ایرانی رسید و شرکت‌کننده‌های خارجی، از بخشی که نامش مسابقه‌ی بین‌الملل بود، دست خالی به کشورشان برگشتند!

به هر حال، سی‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان در بخش‌های پوستر، عکس، رادیو‌نمایش، مسابقه‌ی تئاتر ایران، مسابقه‌ی بین‌الملل، نمایش خیابانی، تئاتر مناطق، تجربه‌های نو و نگاه تازه، به خانه‌ی‌ پایانی رسید تا امیدوار باشیم در سی و دومین دوره، شاهد جشنواره‌ای پویاتر باشیم. جشنواره‌ای که همه‌ی هنرمندان تئاتر  در آن حضور داشته باشند.

 

برگزیدگان مســابقه‌ی تئاتر ایران:

بهترین بازیگر مرد:

فرزین صابونی برای بازی در نمایش «ترن»

بهترین بازیگر زن:

تقدیر:‌ رؤیا نونهالی برای بازی در نمایش «طعم آلوی جنگلی»، آناهیتا همتی برای بازی در نمایش «تعبیر یک رؤیا» وگیتی قاسمی برای بازی در نمایش «من 15سال گریه نکردم»

برگزیده: ‌رؤیا افشار برای بازی در نمایش «درخشش در ساعت مقرر»

بهترین نمایش‌نامه:

میلاد اکبر‌نژاد نویسنده‌ی نمایش «کابوس وقتی کاپوچینو تمام می‌شود»

بهترین کارگردانی:

تقدیر: فریدون ولایی کارگردان نمایش «سایه‌ها و باد» و سید‌محمد مساوات، کارگردان نمایش «بازی ‌خانه‌ی قیاس‌الدین مع‌الفارق»

برگزیده: سیما تیرانداز کارگردان نمایش «مرد مقابل»

 

برگزیدگان مســابقه‌ی تئاتر بین‌الملل:

بهترین بازیگر زن:

تقدیر: هانیه توسلی برای بازی در نمایش «قرار» از ایران

برگزیده: پانته‌آ پناهی‌ها برای بازی در نمایش «ویتسک» از ایران

بهترین بازیگر مرد:

تقدیر: فربد فرهنگ برای بازی در نمایش «تل ضحاک» محصول مشترک ایران و سوئیس

برگزیده: مرتضی اسماعیل‌کاشی برای بازی در نمایش «ویتسک» از ایران بهترین نمایش‌نامه:

تقدیر: نسیم احمدپور نویسنده‌ی بخش «تل» از نمایش «تل ضحاک» به‌عنوان یک متن اقتباسی و طلا معتضدی، نویسنده‌ی نمایش «قرار» به‌عنوان یک متن تألیفی

بهترین کارگردانی:

علی‌اصغر دشتی و نیکلاس هلبلینگ، کارگردان‌های نمایش «تل ضحاک» محصول ایران و سوئیس

جایزه‌ی ویژه:

گروه نمایش «ویتسک» به کارگردانی رضا ثروتی از ایران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳