همشهری‌آنلاین: طی روزهای گذشته خط لوله انتقال آب زاینده‌رود به یزد، بوسیله برخی افراد شکسته شد. اما مسئولان استان اصفهان برای اطلاع رسانی در این زمینه، سکوت اختیار کرده‌اند.

زاینده‌رود

به گفته خبرگزاری موج، تماس با مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اصفهان، برای انجام مصاحبه درباره دلایل شکسته شدن این لوله انتقال آب، مشروط به هماهنگی با روابط عمومی این شرکت می‌شود.

روابط عمومی آب منطقه‌ای اصفهان نیز اعلام می‌کند که به دلیل تصمیم شورای استان مبنی بر ارایه اطلاعات بوسیله سخنگوی قرارگاه آب که معاون سیاسی امنیتی استاندار است، اطلاع رسانی در این زمینه از سوی این شرکت، انجام نخواهد شد.

در حالی که مردم استان اصفهان بر این باورند که آب زاینده‌رود برای تامین نیازهای صنعتی مردم یزد به این استان منتقل می‌شود، مقامات این استان همجوار نسبت به کمبود آب در یزد هشدار داده‌اند.

به گفته مسئولان وزارت نیرو، این خط انتقال روزانه 170 تا 180 هزار متر مکعب آب را برای تامین نیازهای شرب مردم یزد، به این استان منتقل می‌کند.

در سال های اخیر به دنبال خشکسالی‌های پیاپی، کشاورزان شرق اصفهان حق آبه کشاورزی را دریافت نکرده و این مسئله نارضایتی هایی را در میان آنها به همراه داشته است.

در دو سه سال گذشته، بارها کشاورزان شرق اصفهان در اعتراض به عدم اختصاص حق آبه بخش کشاورزی، اقدام به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز کرده‌اند.

تلاش ها برای تماس با مسئولان استان اصفهان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره جزئیات وقایع اخیر این استان ادامه دارد.

کد خبر 202928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز