دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

ةمشهری آنلاین: صدها تن در پایتخت ونزوئلا در یک راهپیمایی، با شعار ای چاوز تو کجایی‌،خواهان ارائه جزئیات بیشتر از وضعیت جسمانی هوگو چاوز شدند.

venezuela

تظاهرکنندگان که شامل دانشجویان و اعضای گروه‌های مخالف دولت بودند، در  "راهپیمایی برای حقیقت" شرکت کردند. آنها شعارهایی مانند "ما خواهان واقعیت هستیم" و "ای چاوز تو کجایی" سردادند.

بنا به گزارش‌ها گارد ملی ونزوئلا با دقت این تجمع را تحت‌نظر داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، راهپیمایان اما حرکت خود را علیه هوگو چاوز ندانسته و گفته‌اند، تنها خواهان ارائه جزئیات بیشتر درباره سلامت او هستند.

در مقابل این تجمع، ده‌ها تن از طرفداران دولت نیز در مرکز کاراکاس حمایت خود را از چاوز اعلام کردند.

هوگو چاوز، از سال ۲۰۱۱ میلادی اعلام کرد که به سرطان مبتلا شده است و برای درمان تحت شیمی‌درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته است.

چاوز از آن زمان تا کنون چهار بار جراحی شده است.

او که برای درمان مرتب به کوبا سفر می‌کند، اواخر ماه گذشته میلادی به ونزوئلا بازگشت، اما از بعد از آن در انظار عمومی حاضر نشده‌است.

همکارانش می‌گویند او  از بسترش در بیمارستان درباره اداره کشور تصمیم می‌گیرد.

تا کنون اطلاعات دقیقی درباره نوع سرطان رئیس جمهوری ونزوئلا و این‌که  دقیقا چه ناحیه‌ای از بدن او  درگیر آن است منتشر نشده است.

روز شنبه نیکولاس مادورو، معاون هوگو چاوز گفت: او تحت شیمی درمانی شدیدتری قرار گرفته است.او همچنین شایعات درباره مرگ احتمالی چاوز را بی‌اساس دانست.

هوگو چاوز ۱۴ سال است که ریاست‌جمهوری ونزوئلا را بر عهده دارد.

اکتبر سال گذشته او بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری در رقابت با انریکه کاپریلس پیروز شد. منتقدان دولت می‌گویند چاوز قادر به ادامه اداره کشور نیست.

یکی از راهپیمایان روز یکشنبه به تلویزیون ونزوئلا گفت: "ما تنها می‌خواهیم حقیقت را درباره وضعیت رئیس جمهوری بدانیم. او هرکسی {یک فرد عادی}نیست و این حق ماست که از آنچه می‌گذرد اطلاع داشته باشیم."

کد خبر 203937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز