همشهری آنلاین: رئیس جمهور موقت ونزوئلا از شهروندان این کشور خواست تا به شایعات درباره رئیس جمهور فقید ونزوئلا بی اعتنا باشند.

maduro-chavez

نیکلاس مادورو معاون پیشین چاوز و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا گفت هدف از انتشار این شایعه‌ها  بدنام کردن هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا است.

او که برخلاف قانون اساسی این کشور به عنوان رئیس جمهور مووقت ونزوئلا انتخاب شد روز دوشنبه در دیدار با مقامات ایالتی بنا به گزارش واحد مرکزی خبر، انتشار این شایعات را محکوم و این گونه اقدامات را غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرانسانی توصیف کرد.

طبق قانون اساسی ونزوئلا بعد از فوت چاوز باید رئیس پارلمان این کشور به عنوان رئیس جمهور موقت ادای سوگند می‌کرد.

مادورو در صحبت‌هایش افزود: دولت از مردم می‌خواهد تا برای گرامیداشت یاد و منزلت چاوز راهپیمایی خیابانی گسترده برگزار کنند.

او گفت رسانه‌های وابسته به گروه‌های افراطی راستگرا در روزهای پایانی زندگی چاوز همواره گزارش‌هایی را درباره وضعیت سلامت او منتشر می‌کردند.

رئیس جمهور موقت ونزوئلا به تصویر چاپ شده در روزنامه ال پاییس اسپانیا اشاره کرد و افزود این روزنامه تصویری از یک مرد را روی تخت بیمارستان چاپ و ادعا کرد این عکس متعلق به هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلاست اگرچه این عکس جعلی بود و ال پاییس از این بابت عذرخواهی کرد.

او افزود چاوز در مراحل آخر حیاتش، تقریبا هر روز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و در آن هنگام تصاویری جعلی ازاو منتشر می‌شد، اکنون نیز برخی می‌کوشند تا مردم را تحریک کنند.

 حزب حاکم سوسیالیست متحد ونزوئلا مادورو را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم آوریل انتخاب کرده است.

انریکه کاپریلس نیز کاندیدای مخالفان دولت ونزوئلا در این انتخابات است.

کد خبر 206294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز