شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۹
۰ نفر

عباس تربن: تنبل‌بودن راه خوبی برای زندگی نیست. آدم اگر حواسش نباشد، خیلی راحت در مسیری یکنواخت و تکراری می‌افتد.

کدوتنبل نباشید

شما هم اگر بعد از خوردن و خوابیدن در تعطیلات نوروزی احساس می‌کنید که دچار تنبلی شده‌اید، راه‌حل‌های ساده‌ی این مطلب می‌تواند انرژی و شادابی‌تان را برگرداند.

* هر آدم معمولی‌ای باید روزانه حدود هشت ساعت بخوابد و خواب و بیداری‌اش نظم مشخصی داشته باشد. اگر زمان خواب و بیداری‌تان نامنظم باشد، به‌مرور  انرژی‌تان کاهش می‌یابد و موجب می‌شود احساس کسالت و تنبلی کنید.

* مواظب رژیم غذایی‌تان باشید. اگر به‌اندازه‌ی کافی سبزیجات یا غذاهای سالم به بدنتان نرسانید، بر وضعیت عمومی بدنتان تأثیر می‌گذارد و شادابی‌تان کم و تنبلی‌تان زیاد می‌شود.

* اگر در یک روز مجبورید چند کار انجام بدهید، اولویت‌بندی کنید: کدام را باید انجام دهید، کدام را نیاز است و کدام را خوب است که انجام بدهید. نوشتن کارها روی کاغذ کمک می‌کند متوجه شوید کدام بااهمیت‌تر است. در ضمن کارهایتان را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و هربار یک قسمت را انجام دهید.

* اتاق و محیط اطرافتان را تمیز کنید. فضای منظم، خالی و غیرشلوغ موجب می‌شود ذهنتان آزادتر باشد و احساس سرزندگی بیش‌تری برای انجام کارها داشته باشید.

* کارهایتان را همان‌موقع انجام بدهید و به بعد موکول نکنید. اگر کار عقب‌افتاده‌ای دارید، آن را در اولین فرصت انجام بدهید.

* گاهی اوقات چیزی به سادگی یک پیاده‌روی کوتاه به آدم انرژی طبیعی می‌بخشد و حالتان را بهتر می‌کند.

* اگر هیچ‌کدام از کارهای قبل حالتان را خوب نکرد، ممکن است تنبلی‌تان ریشه در افسردگی داشته باشد. در این صورت شما نیاز به کمک حرفه‌ای یک روان‌شناس یا پزشک دارید و خوب است که بایک متخصص مشورت کنید.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 693

کد خبر 208516
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز