شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷
۰ نفر

پرچم‌ها حس عجیبی را در ما برمی‌انگیزند. می‌توانی این حس را نقاشی کنی؟ پس دست به کار شو!

سبز ، سفید ، سرخ ... مثل پرچم

این روزها، جشنواره‌ی پرچم در مرحله‌ی اطلاع‌رسانی و دریافت آثار است. این جشنواره در سه بخش برگزار می‌شود: طراحی پوستر، نقاشی کودک و نوجوان و عکس. محسن یونسی،‌ دبیر اجرایی جشنواره‌‌ی پرچم به محورهای این جشنواره برای کودکان و نوجوانان اشاره می‌کند و می‌گوید:«هر چند پرچم و شادی‌ها، پرچم در مراسم، پرچم و افتخارهای ملی (ورزش، علمی،‌ هنری و...) و پرچم در شهر  از محورهای فعالیت این جشنواره هستند، اما این جشنواره با موضوع آزاد برگزار می‌شود.»

او جمال‌الدین اکرمی را به عنوان دبیر بخش کودک و نوجوان معرفی می‌کند و می‌گوید که محمدعلی بنی اسدی، نادر فاطمی و مهناز واحدی داوران این بخش هستند.

یونسی درباره‌ی گروه سنی شرکت‌کنندگان می‌گوید: «بخش کودک و نوجوان به ترتیب شامل سه دسته‌ی 6 تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۵ سال می‌شود.»

دبیر اجرایی جشنواره‌ی  پرچم می‌گوید: «باید اندازه‌ی ‌آثار از A3 (تقریباً 30× 42 سانتی‌متر) کوچک‌تر باشد اما تکنیک اجرایی آثار آزاد است. هر اثر به نام یک شرکت‌کننده در جشنواره پذیرفته می‌شود و آثاری که به صورت گروهی تولید شده‌اند، باید به نام یک نفر فرستاده شوند. هم‌چنین هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کند. برای برقراری ارتباط بهتر داوران با آثار و سهولت در داوری، پیشنهاد می‌شود جمله‌ای کوتاه که بیانگر احساس نقاش از خلق آن تصویر است، در محل مشخص شده، روی برچسب مشخصات و یا در پشت نقاشی نوشته شود.»

علاقه‌مندان باید فرم درخواست شرکت در جشنواره را از سایت جشنواره دریافت کنند و پس از تکمیل، آن را به همراه آثار بفرستند و یا به صورت حضوری به دبیرخانه تحویل دهند. کسانی که مایلند در این جشنواره شرکت کنند تا سوم خرداد مهلت دارند که آثار خود را به دبیرخانه‌ی این جشنواره (فرهنگ‌سرای فردوس: فلکه‌ی دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات) ارسال کنند.

کد خبر 208696
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز