همشهری‌آنلاین: دولت ونزوئلا گفت: توطئه دو کلمبیایی برای خرابکاری در انتخابات کشف و آنها را دستگیر کرده‌ است.

ونزوئلا

خورخه آره‌آز، معاون رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا با دردست‌داشتن عکس دو مظنون اهل کلمبیا اظهار داشت آنها خود را به شکل نظامیان ونزوئلایی درآورده‌بودند.

بنا به گزارش الجزیره، او همچنین 50 خشاب هفت‌تیر و مواد انفجاری نشان داد که طبق اظهاراتش به گروه مزدوران اهل السالوادور تعلق داشت. پیش از این دولت ونزوئلا از کشف توطئه قتل رئیس‌جمهور موقت نیکلاس مادورو خبر داده بود.

 moreونزوئلا مرزهایش را بست

به گزارش رویترز، این در حالی است که مهلت قانونی تبلیغات دو طرف به پایان رسیده و انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور روز یک‌شنبه برگزار خواهد شد. این رقابت‌های انتخاباتی یک ماهه در تاریخ ونزوئلا کوتاه‌ترین زمان خود را داشته‌است. این انتخابات به‌دلیل مرگ رئیس‌جمهور پیشین ونزوئلا، هوگو چاوز طبق قانون اساسی در مهلت زمانی یک ماهه بعد از مرگ رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. پس از مرگ هوگو چاوز آغازش اعلام شد.

نیکلاس مادورو مبارزات خود را پس از راهپیمایی‌های زیادی با طرفدارانش در مرکز شهر کاراکاس تمام کرد. در آخرین گردهمایی‌های انتخاباتی، نیکولاس مادورو در میان طرفدارانش در لباس قرمز احاطه شد که از میان آنها می‌توان به دیه‌گو مارادونا، ستاره پیشین فوتبال اشاره کرد. او روز چهارشنبه برای ابراز حمایتش به ونزوئلا آمده بود.

 انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان نیز آخرین روز مبارزات انتخاباتی را خارج از پایتخت گذراند.

کاپریلس به طرفدارانش گفت او به‌عنوان رئیس جمهور ونزوئلایی متحد انتخاب می‌شود و برای پیروزی در انتخابات آنها باید در روز یکشنبه برای آینده  کشور رای دهند.

گفته‌می‌شود در انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا 18 میلیون نفر به پای صندوق‌های رای می‌روند.

کد خبر 208796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز