علی مولوی: سه‌شنبه و چهارشنبه‌ی این هفته، مرحله‌ی رفت یکی از حساس‌ترین نیمه‌نهایی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود و نگاه همه‌ی فوتبال‌دوستان به تقابل دوباره‌ی آلمانی‌ها و اسپانیایی‌ها دوخته شده است.

 

 

امسال و در اولین سالی که تیم‌های آلمانی به‌خاطر پیشرفت چشم‌گیر بوندس‌لیگا در سال‌های اخیر با رأی یوفا به جای ایتالیایی‌ها، چهار سهمیه از لیگ قهرمانان را به خود اختصاص داده بودند، با تیم‌های بایرن مونیخ، بروسیا دورتموند، شالکه 04 و بروسیا مونشن‌گلادباخ در لیگ قهرمانان حاضر شدند که در نهایت، دو تیم بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند به مرحله‌ی نیمه‌نهایی راه یافتند.

اسپانیایی‌ها هم به روال سال‌های گذشته با چهار تیم در لیگ قهرمانان حاضر شدند؛ رئال مادرید، بارسلونا، والنسیا و مالاگا، چهار نماینده‌ی اسپانیا بودند که در نهایت رئال مادرید و بارسلونا به این مرحله راه یافتند.

رویارویی رئال مادرید با بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ و بارسلونا، به نوعی یادآور جدال‌های دیدنی دو کشور آلمان و اسپانیا در چند سال اخیر است. این دو کشور در فینال یورو 2008 در برابر هم ظاهر شدند که اسپانیا توانست با یک گل به پیروزی برسد و قهرمان شود. آن‌ها دو سال بعد در جام جهانی 2010 هم در مرحله‌ی نیمه‌نهایی آلمان‌ها را شکست دادند تا حالا و در مرحله‌ی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اسپانیایی‌ها و آلمانی‌ها در برابر هم قرار بگیرند و حساسیت این بازی‌ها را به اوج برسانند و شاید آلمانی‌ها بتوانند بعد از دو ناکامی، این‌بار از رقیب همیشگی‌شان انتقام بگیرند.

بر اساس قرعه‌کشی بازی‌های نیمه‌نهایی که 23 فروردین در سوئیس  انجام شد، هر دو تیم آلمانی در هفته‌ی آینده، میزبان خواهند بود و در بازی‌های برگشت در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت‌ماه، میهمان اسپانیایی‌ها خواهند بود.

بایرن مونیخ و بارسلونا پیش از این، شش‌بار در رقابت‌های اروپایی با هم روبه‌رو شده بودند که سه‌بار بایرن و یک‌بار بارسلونا پیروز میدان بوده‌اند و دوبار هم به تساوی رسیده‌اند.

بایرن، پیش از این 14بار به نیمه‌نهایی رسیده که 9بار به فینال راه پیدا کرده و چهاربار قهرمان شده است. بارسلونا هم تا حالا 13بار به نیمه‌نهایی رسیده که شش‌بار به فینال راه پیدا کرده و چهاربار قهرمان شده است.

بروسیا دورتموند و رئال مادرید هم شش‌بار در رقابت‌های اروپایی با هم روبه‌رو شده‌ بودند که دو‌بار رئالی‌ها و یک‌بار دورتموندی به پیروزی رسیده‌اند و سه‌بار هم، با هم مساوی کرده‌اند.

پیش‌ از این رئالی‌ها 23بار به نیمه‌نهایی رسیده، 12بار به فینال راه پیدا کرده و 9بار قهرمان شده‌اند و پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها به حساب می‌آیند. دورتموندی‌ها هم سه‌بار به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و تنها یک‌بار به فینال راه پیدا کرده و همان یک‌بار هم قهرمان شده‌اند!

فینال این مسابقه‌ها، چهارم خردادماه در ورزشگاه ویمبلی لندن برگزار خواهد شد و با توجه به قرعه‌ی بازی‌ها، تنها سه حالت برای فینال لیگ قهرمانان وجود خواهد داشت؛ یک فینال تمام آلمانی، یک فینال تمام اسپانیایی یا فینالی با یک تیم آلمانی و یک تیم اسپانیایی. هم‌چنین بر اساس قرعه‌کشی، برنده‌ی بازی بایرن مونیخ و بارسلونا در فینال به‌عنوان تیم میهمان و برنده‌ی بازی بروسیا دورتموند و رئال مادرید به‌عنوان میزبان بازی فینال را شروع خواهند کرد.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳