شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

شراره تهرانی: حالا حدود یک ماه است که بهار آمده و خیلی از درختان شکوفه زده‌اند. بعضی از شکوفه‌ها آن‌قدر زیبا هستند که دوست داریم آن‌ها را بچینیم و توی اتاقمان بیاوریم؛ اما همه می‌دانیم که چیدن شکوفه‌ها کار خوبی نیست و به طبیعت آسیب می‌زند.

شکوفه‌هاى کاغذى

پس شاید بهتر باشد خودمان شکوفه درست کنیم؛ شکوفه‌هایی کاغذی که هرگز خشک نمی‌شوند و به آب و آفتاب هم احتیاج ندارند.

برای این‌کار فقط به یک شاخه‌ی خشکیده که از درخت افتاده، چند کاغذ سفید یا رنگی، قیچی، مدادرنگی و چسب احتیاج دارید. می‌توانید از کاغذ یا روزنامه‌های باطله استفاده کنید تا کاردستی‌تان، دوست‌دار محیط‌زیست هم باشد!

 

1. ابتدا کاغذهای سفید یا رنگی را به شکل مربع‌ ببرید. مربع‌هایتان می‌توانند 10 یا 12 سانتی‌متری باشند. بزرگی یا کوچکی شکوفه‌ها به سلیقه‌ی خودتان است.

2. مربع‌ها را از وسط تا کنید تا یک مستطیل درست شود. مستطیل را هم از وسط ضلع بلندش، تا کنید تا یک مربع کوچک چهارلایه درست شود.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 694

3. طرحی مثل این الگو آماده کنید و مربع را مثل این طرح ببرید. یادتان باشد که ضلع ثابت مربع که لبه ندارد، نباید قیچی شود. (با این روش می‌شود شکل‌های مختلفی از شکوفه‌ها را درست کرد. کافی است چندبار امتحان کنید تا گلبرگ‌های متفاوتی درست کنید.)

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 694

4. این کار را ادامه دهید و شکوفه‌های بیش‌تری درست کنید. برای تزئین شکوفه‌ها می‌توانید با یک برش کوچک از سیب‌زمینی یک مهر بسازید و همه‌ی شکوفه‌ها را با مهر تزئین کنید یا این‌که با مداد رنگی، مرکز شکوفه‌ها را رنگ بزنید.

5. با کاغذ سبزرنگ، چند برگ ببرید و همراه شکوفه‌ها روی شاخه‌ی خشکیده بچسبانید. به همین راحتی می‌شود بهار را به اتاقمان بیاوریم، بدون این‌که شکوفه‌ای از درخت بچینیم.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 694

کد خبر 209899
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز