همشهری آنلاین: در هفته ۳۲ مسابقات بوندس‌لیگا دو تیمی به مصاف هم رفتند که پیش از پایان فصل عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص داده‌اند و در فینال لیگ قهرمانان نیز به مصاف هم می‌روند: بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند.

football

بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر - شالکه یک

مسابقات هفته ۳۲ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۳ مه/ ۱۳ اردیبهشت) با دیدار بوروسیا مونشن‌گلادباخ و شالکه آغاز شد. هر دو تیم در طول بازی به فرصت‌های زیادی برای گشودن دروازه حریف دست یافتند، اما در نهایت این شالکه بود که توانست یکی از موقعیت‌های خود را به گل بدل سازد. یولیان دراکسلر، ملی‌پوش جوان شالکه، دقایقی پیش از پایان بازی توپ را به تور دروازه گلادباخ دوخت و سه امتیاز مهم برای تیمش به ارمغان آورد.

بوروسیا دورتموند یک - بایرن مونیخ یک

پیکار بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ در هفته ۳۲ اگر چه از لحاظ نتیجه تعیین‌کننده نبود، اما با توجه به رویارویی آتی این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا و همچنین رقابت دیرینه این دو تیم، از حساسیت برخوردار بود. دوئل غول‌های آلمان با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و اگر مانوئل نویر ضربه پنالتی لواندوسکی را مهار نمی‌کرد، شاید دورتموند با پیروزی دو بر یک میدان را ترک می‌گفت.

آینتراخت فرانکفورت سه - فورتونا دوسلدورف یک

فرانکفورت  را می‌توان بی‌تردید از تیم‌های موفق فصل جاری دانست. این تیم که در این فصل به جمع دسته اولی‌ها پیوسته، با ارائه فوتبالی دیدنی موفق شده است جای خود را در رده‌های بالای جدول تثبیت سازد و از بخت صعود به رقابت‌های اروپایی فصل آتی برخوردار شود. پیروزی سه بر یک فرانکفورت بر فورتونا دوسلدرف گامی مهم در این راه بود.

اشتوتگارت صفر - گرویتر فورت دو

تیم گرویتر فورت، قعرنشین جدول بوندس‌لیگا بر خلاف انتظارات توانست میزبان خود اشتوتگارت را دو بر صفر مغلوب کند. البته این پیروزی به مثابه نوشدارو پس از مرگ سهراب است، چرا که سقوط گرویتر فورت به لیگ دسته دوم آلمان پیش از برگزاری دیدار با اشتوتگارت مسجل شده بود.

هانوفر دو - ماینتس دو

دیدار تیم‌های هانوفر و ماینتس که هر دو در تلاش رسیدن به رقابت‌های اروپایی در فصل آتی هستند، با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت. ۴۷ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه هانوفر شاهد یک بازی پرتحرک بودند. یکی از چهره‌های برتر این رویارویی نیکولای مولر، مهاجم ماینتس بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند و سبب شد که ماینتس بتواند یک امتیاز به خانه ببرد.

نورنبرگ صفر - بایر لورکوزن دو

تیم بایر لورکوزن را می‌توان از تیم‌های موفق هفته سی و دوم بوندس‌لیگا دانست. لورکوزنی‌ها توانستند میزبان خود، نورنبرگ را با نتیجه دو بر صفر شکست دهند و با کسب مقام سوم بوندس‌لیگا جواز صعود مستقیم به رقابت‌های فصل آتی لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا را به دست آورند. اشتفان کیسلینگ، مهاجم لورکوزن، در این دیدار بیست و سومین گل خود در فصل جاری را به ثمر رساند.

وردر برمن دو - هوفن‌هایم دو

تیم وردر برمن که در فصل جاری بسیار دورتر از حد انتظار ظاهر شده، در هفته ۳۲ و در پیکار خانگی مقابل هانوفر نیز نتوانست به پیروزی دست یابد تا از خطر سقوط به لیگ دسته دوم کاملا نجات پیدا کند. برمن که با توجه به پیشیبانی پرشور طرفدارانش تا دقیقه ۸۵ دو بر صفر از حریف جلو بود، در کمال ناباوری دو گل در پنج دقیقه پایانی بازی دریافت کرد و ۳ امتیاز مسلم را از کف داد.

دیدارهای یکشنبه

پیکارهای هفته ۳۲ بوندس‌لیگا عصر یکشنبه (15 اردیبهشت) با برگزاری دو دیدار خاتمه یافت که در چارچوب آنها فرایبورگ در خانه خود به مصاف آگسبورگ رفت و موفق شد این تیم را با دو گل مغلوب خود کند و هامبورگ نیز میزبان وولفسبورگ  بود که تلاش دو تیم در نهایت به تساوی یک بر یک منجر شد.

کد خبر 212670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز