اردیبهشت است و فصل گل و گیاه. به قول رودکی، آمد بهار خرم با رنگ و بوی طیب... اما یادت باشد که فردا آخرین روز فعالیت یازدهمین نمایشگاه گل و گیاه است. این نمایشگاه از 16 اردیبهشت در بوستان گفت‌وگو برپاست.

به دیدن نمایشگاه گل و گیاه بروید

 فردا علاوه بر دیدن نمایشگاه، می‌توانید گل وگیاه هم بخرید. علی‌محمد مختاری، مدیر‌عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران می‌گوید:
«نمایشگاه یازدهم با حضور بیش از ۲۰۰ تولیدکننده‌ی داخلی و ۳۰ شرکت خارجی یا نماینده‌ی آن‌ها از کشورهای روسیه، هلند، چین، ارمنستان، ترکیه، اسپانیا، سریلانکا و... برگزار شده و از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب پذیرای بازدیدکنندگان است.»

او با اشاره به افزایش سرانه‌ی فضای سبز در تهران می‌گوید: «البته قرار است تعدادی نمایشگاه گل و گیاه در میدان‌های بزرگ و هم‌چنین بوستان‌های شهر برپا شود.»

او درباره‌ی بوستان مینیاتور می‌گوید: «اولین بوستان مینیاتور ایران، واقع در منطقه‌ی ۸ مراحل پایانی احداث را می‌گذراند و ماکت مینیاتوری تعدادی از آثار تاریخی کشورمان که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده‌اند، در آن به نمایش گذاشته خواهد شد. تخت جمشید، نقش جهان، تخت سلیمان، ارگ بم، کوه و کتیبه‌ی بیستون و... از جمله این آثار هستند.»

 

پرورش گل و گیاه

اما علاوه بر لذت بردن از دیدن گل و گیاه که می‌گویند برای روحیه و تمدد اعصاب هم خوب است؛ بد نیست بدانید که بخشی از سایت فضای سبز و سازمان پارک‌ها به آموزش نوجوانان در زمینه‌ی گل و گیاه اختصاص یافته است. در این بخش می‌توانید با کاشت انواع گیاهان، درخت‌ها و درختچه‌ها و نحوه‌ی نگه‌داری از آن‌ها آشنا شوید.

 

نشانی سایت:

http://parks.tehran.ir

البته شاید شما هم از آن دسته دانش‌آموزانی باشید که با هماهنگی مدرسه و هم‌شاگردی‌هایتان از این نمایشگاه دیدن کرده‌اید. اگر این‌طور است می‌توانید گزارشی از مشاهدات خود در این نمایشگاه بنویسید و برای دوچرخه بفرستید. بهترین گزارش‌ها در صفحه‌ی چشمه‌ها به چاپ می‌رسند.

کد خبر 213020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز