چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

این یک هواپیماست که نزدیک 70 سال زیر آب است. هواپیمایی مربوط به جنگ جهانی دوم که در آب‏‌های انگلستان سقوط کرد.

نجات هواپیما از زیر آب و چهار خبر دیگر

قرار است این هواپیما از زیر آب بیرون کشیده شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.

گفته می‏‌شود این کار سه هفته طول می‏‌کشد.

غواصان زیادی از قبل بررسی کرده‌‏اند که مواد منفجره‏ای در آن وجود نداشته باشد.

کوچک‏ترین روبات دنیا

دانشمندان در دانشگاه‌ هاروارد روباتی ساختند که بسیار کوچک است و مثل یک حشره در هوا پرواز و وزوز می‏‌کند.

این روبات کم‌‏تر از یک گرم وزن دارد و از کربن ساخته شده است. همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 697

گروه مخترعان این روبات امیدوارند با یافتن راه‏‌ حلی برای شارژ این روبات در هنگام حوادث، از آن برای نجات آدم‏‌ها استفاده کنند.


نمایشگاهی از داستان های کلیله و دمنه

داستان‌های کلیله و دمنه خیلی زیبا هستند. فکرش را بکنید یک عالمه داستان‌های تو درتو. این کتاب قدیمی در دوران ساسانی از زبان هندی به فارسی میانه ترجمه شده است. شخصیت‌های این داستان‌ها حیوانات هستند و در هر داستانی نکته‌ای نهفته است.

حالا گروه تصویرگری دنیای عجیب، یک نمایشگاه تصویرگری را از قصه‌های کلیله و دمنه در خانه‌ی هنرمندان برگزار کرده است. این نمایشگاه تا 21 اردیبهشت ادامه دارد.

لیدا معتمد، مدیر گروه دنیای عجیب به دوچرخه می‌گوید: «این هفتمین نمایشگاه گروه دنیای عجیب است که در آن 64 اثر از 36 هنرمند تصویرگر ایرانی و خارجی با تکنیک‌هایی از قبیل اکریلیک، مداد، روان نویس، چاپ، مونو پرینت و دیجیتال به نمایش گذاشته می‌شود که هر اثر بیان‌گر داستانی متفاوت است.»

او می‌گوید: «امسال علاوه بر تصویرگران ایرانی،‌ چهار تصویرگر خارجی هم آثار خود را در این نمایشگاه شرکت داده‌اند.»

معتمد ادامه می‌دهد: «نمایشگاه امسال به خاطر فضای داستان‌های کلیله و دمنه بسیار متنوع است. مجید ذاکری مدیر هنری کتاب‌های درسی هم در این نمایشگاه گروه را همراهی می‌کند.»همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 697

گروه دنیای عجیب از سال 1384 فعالیت خود را شروع کرده است و به صورت مستقل و خصوصی اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های تصویرسازی می‌کند.

چهارمین فرهنگ‌سرای کتاب

در نمایشگاه کتاب امسال، چهارمین فرهنگ‌سرای کتاب در قالب 34 غرفه و در دو بخش اصلی و جنبی در فضایی بالغ بر 1800 متر مربع از سوی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران برپا شده است.

در این فرهنگ‌سرا، می‌توانید در مسابقه‌های مختلف شرکت کنید یا از مهارت‌آموزی در حوزه‌ی مطالعه و قصه‌گویی لذت ببرید. رونمایی از تمبر دستاوردهای شهرداری تهران از سال 1385 تا 1392 در حوزه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی با تأکید بر شش محور شامل نمایشگاه یاد یار مهربان، فرهنگ‌سرای کتاب، باغ کتاب تهران، کتاب مترو، کتاب اتوبوس و 337 باب کتابخانه‌ی شهرداری، از دیگر برنامه‌های این بخش بود. چهارمین فرهنگ‌سرای کتاب تهران در خیابان 14 نمایشگاه بین المللی کتاب تهران (مصلای امام خمینی‌ره) قرار دارد و هر روز از ساعت 9 تا 21 فعال است.

سمپوزیوم مجسمه سازی

پنجمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با حضور 32 هنرمند ایرانی و خارجی از 14 اردیبهشت ماه در پارک نوروز بوستان آب و آتش آغاز به کار کرده است.

سمپوزیوم پنجم در این دوره میزبان هفت مجسمه ساز بین المللی است. پتر پتروف، رومن میدو دیمیتروف و نیکولای یو تو (هر سه از بلغارستان)، فرناندو آلوارز پرز (اسپانیا)، لنی راتناساری ویچرت (اندونزی)، کریستین ری  (اروگوئه) و گواجاردو روبیو (شیلی) هنرمندانی هستند که در این دوره آثار خود را برای شهر تهران به یادگار خواهند گذاشت. هنرمندان در این سمپوزیوم با چوب آثاری می‌آفرینند. گفتنی است فعالیت این سمپوزیوم تا 25 اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 213025
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز