چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

این روزها گل‌های محمدی عطر بی‌نظیرشان را در دیگ‌های بزرگ برای ما به‌جای می‌گذارند چون هر سال در چنین‌ روزهایی، در مناطقی مثل کاشان و بخشی ازکرمان زمان گلاب‌گیران ‌است. اتفاقی که حالا در برخی از فرهنگ‌سراها هم می‌افتد.

جشن گل و گلاب برپاست و سه خبر دیگر

مثلاً از دیروز «جشن گلاب و گل» در فرهنگ‌سرای اشراق شروع شد و تا  فردا جمعه 27 اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای اشراق، برای احیای ‌سنت‌های بومی و محلی و ترویج فرهنگ مصرف عرقیات، هر سال مراسم سنتی گلاب‌گیری در این مرکز برپا می‌شود تاشهروندانی که امکان بازدید از این مراسم را درشهرهای مختلف کشور ندارند، بتوانند از نزدیک شاهد اجرای آن باشند.

درحاشیه‌ی این جشن نمایشگاه هنرهای ایرانی شامل صنایع دستی، همراه کارگاه‌هایی با حضور هنرمندان، عرضه‌ی انواع عرقیات  گیاهی و طبیعی و غرفه های گل و گیاهان زینتی نیز برپا می شود.

هم‌چنین ایستگاه کودک نیز با برگزاری بازی‌های سنتی، نمایش خیمه‌شب‌بازی و مسابقه‌ی بزرگ سه‌چرخه‌سواری میزبان کودکان خواهد بود.

مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه هم از شنبه 28 تا سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه وخانه‌ی فرهنگ صدف نیز از 2 تا 11 خرداد با اجرای مراسم گلاب‌گیری میزبان شهروندان تهرانی خواهند بود.

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 698ترن هوایی عجیب!

این ترن هوایی در شهر استافوردشیر انگستان ساخته شده است و با داشتن بیش‌ترین تعداد حلقه، رکود گینس را شکسته است! این ترن 14 پیچ دارد که 360 درجه می‏چرخند. رکود قبلی از آن ترنی با 10 حلقه بوده است. حداکثر سرعت ترن 85 کیلومتر بر ثانیه است و طی کردن کل مسیر حدود سه دقیقه طول خواهد کشید. هشت ماه زمان صرف ساختن این ترن با طراحی و نورپردازی عجیب شده ‌است.

خوب می‌خوابی؟

تحقیقات نشان می‌‏دهند کودکان و نوجوانان به اندازه‏‌ی کافی نمی‏‌خوابند و این می‏‌تواند روند یادگیری دانش‌‏آموزان را با خطر جدی مواجه کند. با طرح این مسئله، تحقیقات گسترده‌‏ای درباره‌‏ی الگوی خواب دانش‏‌آموزان در 50 کشور دنیا به انجام رسید که براساس نتایج آن، درصد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان به‌خاطراستفاده‌ی زیاد از کنسول‏‌های بازی، تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر کم می‌خوابند.

برای شرکت در جشنواره‌‌ی پرچم باید بجنبید!

قبلاً درباره‌ی جشنواره‌ی پرچم برایت گفته‌ایم آیا می‌دانی برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد بیش‌تر وقت نداری؟ پس باید عجله کنی. جشنواره‌ی پرچم بخشی را در سه رشته‌ی عکس، پوستر و نقاشی به کودکان و نوجوانان اختصاص داده است.

شرکت‌کنندگان در این بخش به سه گروه سنی شش تا 9 ساله، ۱۰ تا ۱۲ ساله و ۱۳ تا ۱۵ ساله تقسیم می‌شوند. هرچند موضوع این بخش آزاد است، منتها به‌عنوان پیشنهاد می‌توانی به موضوعاتی مانند  پرچم و شادی‌ها و برنامه‌های رسمی، پرچم و افتخارات ملی، پرچم و مدرسه، پرچم در لباس‌ها و پرچم در شهرتوجه کنی. جشنواره‌ی پرچم را سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند.(نشانی‌دبیرخانه: فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، فرهنگ‌سرای فردوس)

کد خبر 214398
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز