سینما> على مولوی: انگار امتحان‌ها آن‌قدر وقت دوستان آپاراتچی را گرفته که کم‌تر فرصت می‌کنند فیلم ببینند و برای فیلم‌هایی که دیده‌اند، یادداشت بنویسند.

پیشنهادهاى بهارى آپاراتچى نوجوان دوچرخه‌اى

با این‌حال هنوز هم آپاراتخانه پر از یادداشت‌های چاپ نشده است و امروز و در آخرین ماه بهار، بهانه‌ای است که برویم سراغ یادداشت‌های رسیده به آپاراتخانه. راستی اگر می‌خواهید به‌عنوان آپاراتچی فصل بهار انتخاب شوید و از آپاراتخانه جایزه بگیرید، فرصت زیادی نمانده! گفتیم که گفته باشیم!

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 701فیلمی درباره‌ی احساس

لیلا موسی‌پور، 15 ساله از تهران، درباره‌ی فیلم «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، ساخته‌ی «فردین صاحب‌زمانی»  که در شبکه‌ی نمایش خانگی توزیع شده، نوشته:

«شاید در نگاه اول، فیلم خسته‌کننده باشد و کسی که ابتدای آن را ببیند، از آن خوشش نیاید و بیننده را خسته کند. اما به نظر من فیلم به چنین خستگی و ریتم کندی نیاز دارد، چرا که زندگی «علی»، شخصیت اصلی فیلم هم همین‌طور است. از نظر تصویرسازی، خانه‌ی علی با این‌که ما فقط در دو نما، در اول و آخر فیلم آن را می‌بینیم، خیلی زیبا است. بازیگران مثل همیشه نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند و پایان فیلم، آدم را شوکه می‌کند. در کل، فیلمی حسی است و بیش‌تر نیاز به درک حس‌ها دارد، نه درک معنا و مفهوم و از آن دسته فیلم‌هایی است که مخاطب خاص می‌طلبد. یکی از قسمت‌های زیبای فیلم، آن‌جایی است که علی گربه‌ها را دوست دارد و خودش هم یک گربه دارد که این به ما نشان می‌دهد که او آدم تنهایی است و نمی‌تواند ارتباط برقرار کند.»

آپاراتچی: لیلا خانم موسی‌پور، معلوم است که خیلی خوب این فیلم را دیده‌ای که توانستی به این خوبی به نکته‌هایی که به نظرت رسیده اشاره کنی. آپاراتچی منتظر یادداشت‌های تازه‌ات خواهد بود.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 701فیلمی با دو داستان متفاوت

حانیه گودرزی، 15 ساله از تهران، درباره‌ی فیلم «طهران‌تهران»، ساخته‌ی «داریوش مهرجویی» و «مهدی کرم‌پور» که در شبکه‌ی نمایش خانگی توزیع شده،‌ نوشته:

«طهران‌تهران، از دو قسمت کاملاً مجزا تشکیل شده است. داستان اول خانواده‌ای فقیر اما همدل را نشان می‌دهد که بر اثر اتفاق‌هایی با گروهی از سالمندهای پولدار، اما دلتنگ آشنا می‌شوند و داستان شیرینی را به نمایش می‌کشند و در همین حال، مکان‌های دیدنی شهر تهران را هم معرفی می‌کنند. اما داستان دوم، کاملاً امروزی است. یک گروه موسیقی را نشان می‌دهد که در راه اجرا با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند و مثل بی‌هدفی بعضی از داستان‌های امروزی نیست. من دیدن این فیلم را به همه‌ی نوجوان‌ها توصیه می‌کنم.»

آپاراتچی: حانیه خانم گودرزی، آپاراتچی خوشحال است که هم‌چنان یادداشت‌هایت را برای او می‌فرستی، اما چرا در یادداشتت فقط داستان فیلم را تعریف کرده‌ای؟ کاش به نکته‌هایی هم اشاره می‌کردی که باعث شده این فیلم را دوست داشته باشی و دیدن آن را به همه‌ی نوجوان‌ها توصیه کنی تا دوستان نوجوانت، پیشنهاد تو را بهتر درک کنند.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 701فیلمی که نمی‌توان از آن گذشت

فاطمه احمدی، 16 ساله از تهران، درباره‌ی فیلم «اسب حیوان نجیبی است» ساخته‌ی «عبدالرضا کاهانی» که در شبکه‌ی نمایش خانگی توزیع شده، نوشته:

«باز هم کاهانی و یک فیلم دیگر با حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، حبیب رضایی، باران کوثری، پارسا پیروزفر، مهران احمدی، مهتاب کرامتی و...

اصلاً دیدن اسم این بازیگران کنار هم در یک فیلم، بدجور آدم را ترغیب می‌کند که فیلم اسب حیوان نجیبی است را ببیند. فیلم، جذاب و دیدنی است و پایان زیبایی دارد. کشش خاصش، باعث می‌شود بیننده اصلاً از دیدن فیلمی که تمام ماجرایش در یک شب می‌گذرد، خسته نشود. هر چند می‌شد درباره‌ی شخصیت رضا عطاران حدس‌هایی زد، اما چیزی از جذابیت فیلم کم نمی‌شد. بازی اشکان خطیبی هم بسیار دلنشین بود و باران کوثری خیلی عالی از پس نقشش برآمده بود. مهران احمدی هم که بازی جدیدی به نمایش گذاشته بود. حبیب رضایی که اصلاً حرف نداشت و رضا عطاران هم مثل همیشه غوغا بود. به همه‌ی کسانی که تا به حال موفق به دیدن این فیلم نشده‌اند، پیشنهاد می‌کنم که حتماً آن را ببینند.»

آپاراتچی: فاطمه خانم احمدی، آپاراتچی خوشحال است که هم‌چنان یادداشت‌هایت را برای او می‌فرستی، اما کاش به جز بازی بازیگران فیلم، کمی هم درباره‌ی طنز خاص فیلم، داستان، کارگردانی یا نکته‌های دیگری که به ذهنت می‌رسید چیزی می‌نوشتی تا یادداشت کامل‌تری برای آپاراتچی فرستاده باشی.

کد خبر 217788
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز