همشهری آنلاین: شرکت اپل می‌گوید در شش ماه گذشته بین 4 تا 5 هزار درخواست رسمی از مقامات امنیتی ایالات متحده برای شنود اطلاعات مشتریان دریافت کرده‌است.

apple NSA

به گزارش رویترز، در هفته گذشته و در پی رسوایی برنامه شنود دیجیتالی آژانس امنیت ملی آمریکا، دو شرکت مایکروسافت و فیس‌بوک نیز گزارشی از تعداد درخواست‌های شنود مقامات امنیتی آمریکا منتشر کردند.

شرکت اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده که از دولت آمریکا اجازه انتشار تعداد درخواست‌های شنود را دریافت کرده‌است.

در این بیانیه آمده که مقامات امنیتی آمریکا بین اول دسامبر 2012 تا 31 می 2013 از شرکت اپل خواسته‌اند اطلاعات جمع آوری شده از 9 تا 10 هزار محصول اپل که در اختیار مشتریان است را به آن‌ها تحویل دهد.

اپل در مورد ماهیت درخواست‌ها می‌گوید که اکثر این درخواست‌ها با هدف جلوگیری از سرقت، قتل، جستجوی افراد گمشده یا جلوگیری از خودکشی شهروندان آمریکایی انجام شده‌است.

در این بیانیه آمده که پیام‌های ارسالی در سرویس iMessage و تماس‌های FaceTime توسط کدگذاری ویژه‌ای محافظت می‌شود و حتی شرکت اپل هم نمی‌تواند آن‌ها را شنود کند.

به تازگی اطلاعاتی در مورد برنامه گسترده سازمان‌های امنیتی آمریکا از جمله آژانس امنیت ملی این کشور منتشر شده که موجی از نگرانی در بین مردم و فعالان حریم خصوصی ایجاد کرده‌است.

کد خبر 219297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز