اردوی مقدماتی تیم فوتبال دختران نوجوان کشور به پایان رسید. در این اردو، اعضای تیم، برای بازی‌های آسیایی فوتبال دختران در چین (مهر امسال) آماده شدند.

دختران نوجوان فوتبالیست در راه چین و دو خبر دیگر

به گزارش دوچرخه ‌مهناز امیرشقاقی، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان می‌گوید: «بازیکنان تیم نوجوانان زیر 16 سال قرار است با تیم‌های آسیایی چون چین و کره‌ی جنوبی مسابقه بدهند.»

او می‌گوید: «اردوهای مقدماتی دیگری برای تیم ترتیب داده شده و قرار است تیم‌هایی را هم برای بازی‌های تدارکاتی و آمادگی بیش‌تر تیم دعوت کنیم.»

بازار تئاتر کودک و نوجوان

بازار تئاتر کودک و نوجوان از شنبه 8 تا چهارشنبه 21 تیر برپا می‌شود. این بازار با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نماینده‌ی رسمی مرکز ملی استیژ (اتحادیه‌ی حمایت از تئاتر کودک و نوجوان) در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب دایر می‌شود.

مجید امرایی دبیربازار تئاتر کودک و نوجوان، دراین‌باره به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «یکی از دغدغه‌های ما در هنر نمایش، جشنواره‌زدگی است که برای رهایی از آن، به این نتیجه رسیدیم که هر اثر نمایشی پس از تولید و اجرا به پایان نمی‌رسد.»

دبیر بازار تئاتر می‌گوید: «گروه‌های نمایشی می‌توانند پس از پایان هر اجرا، عروسک‌ها یا تن‌پوش‌های نمایش را برای فروش عرضه کنند. هم‌چنین فیلم‌نمایش، نمایش‌نامه و موسیقی ابتکاری آن می‌تواند محصولاتی باشد که برای مخاطبان جذابیت داشته باشد.»

امرایی با اشاره به این‌که این بازار تئاتر، نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان است، می‌گوید: «از تمامی نهادها و سازمان‌های حرفه‌ای مرتبط با تئاتر کودک، دعوت کرده‌ایم تا در این بازار حضور یابند.»

در این بازار، اجرای تمامی نمایش‌ها رایگان است و غرفه‌های حاضر محصولات نمایشی خود را با 25 تا 30 درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

کنسرت جنگلی‌ها در فرهنگ‌سرای ابن سینا

نمایش عروسکی «کنسرت جنگلی‌ها-2» از اول تیر به مدت یک‌ماه در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا اجرا می‌شود.

موضوع این نمایش، آموزش فرهنگ زندگی شهری به کودکان و نوجوانان است. در این نمایش پنج عروسک و یک تن‌پوش ایفای نقش
می‌کنند.

نمایش «کنسرت جنگلی‌ها-2» به‌صورت موزیکال با کارگردانی مریم ایرانمنش و آهنگ‌سازی رضا شعبانی به اجرا درمی‌‌آید. پارسال قسمت اول این نمایش، در فرهنگ‌سرای ابن سینا (شهرک قدس، خیابان ایران‌زمین شمالی) اجرا شد.

کد خبر 220470
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز