پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

اگر به پرحرفی با تلفن عادت دارید یا اهل پیامک بازی هستید این عوارض را جدی بگیرید: موقع استفاده از تلفن‌همراه، ماهیچه‌های چشمی ثابت، دیگر نمی‌توانند در فواصل مختلف متمرکز شوند و این مشکل شاید در آغاز موقتی باشد اما به‌مرور به‌صورت یک مشکل دایمی مانند تاربینی بروز پیدا می‌کند.

از ما گفتن

باید بدانیم که ما به‌طورعادی 16 تا 20 بار در دقیقه پلک می زنیم، اما هنگام نگاه کردن به صفحه‌ی تلفن‌همراه فقط شش تا هشت بار پلک می زنیم که این ممکن است باعث خشکی چشم شود.

وزوز کردن گوش از دیگر  عوارض  استفاده‌ی زیاد از تلفن همراه است. در کاربرانی که به‌طور متوسط بیش از 10 دقیقه در روز مکالمه می‌کنند، احتمال ابتلا به این آسیب تا 71 درصد افزایش پیدا می‌کند  و خوب است بدانیم که هیچ درمانی برای مشکل وزوز کردن گوش وجود ندارد.

تحقیقات نشان داده که اشعه‌ی تلفن‌همراه حدود شش دقیقه خواب را عقب می‌اندازد و ممکن است باعث بروز تغییراتی در مراحل خواب شود. هم‌چنین برخی بررسی‌ها حاکی از آن است که از تلفن همراه اشعه‌های غیریونی ساطع می‌شود و افرادی که بیش از 10 سال از این وسیله  استفاده کرده باشند، 50 درصد بیش‌تر در معرض ابتلا به تومورهای مغزی هستند.

 حتی برخی از تحقیقات ارتباط بین اشعه‌های ساطع شده از گوشی‌های تلفن‌همراه را با نوعی سرطان مغز به نام «گلیوما» نشان می‌دهد.

آرتروز و بیماری‌های ستون فقرات که در رده‌های سنی 40 و 50 سال مشاهده می‌شد، حالا  برای کاربران تلفن‌همراه از 15 سالگی و به‌دلیل وضعیت غلط نشستن در حین مکالمات مداوم، بسیار شایع است.

کد خبر 220499
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز