ترجمه‌ی عباس تربن: یکی از نکات مهم در دوستی، گرم و زنده نگه‌داشتن آن است. خیلی از دوستی‌ها با گذشت زمان، سرد و بی‌روح می‌شود. این مطلب چند پیشنهاد کوچک به ما می‌دهد تا بیش‌تر حواسمان به دوستی‌هایمان باشد و آن را شاداب و سرزنده نگه‌داریم.

دوستی تکنولوژیک

وقت نمی‌کنی همیشه دوستت را ببینی یا هر روز با او بیرون بروی؟ به‌جایش می‌توانی از امکاناتی که فناوری در اختیارت قرار داده استفاده کنی تا ارتباطت با دوستت گرم باقی بماند. مثلاً می‌توانی گاهی برایش کارت تبریک الکترونیک بفرستی. سایت‌های مختلفی هستند که کارت تبریک‌های الکترونیک رایگان در اختیارت قرار می‌دهند؛ از کارت‌های بامزه گرفته تا رمانتیک و احساسی. چرا پیغام شخصی‌ات را روی این کارت‌ها نمی‌نویسی و برای دوستت ای‌میل نمی‌کنی؟

 

آن‌جا باش

یک دوست خوب کسی است که در لحظه‌ای که به او نیاز داریم، کنارمان باشد. تو هم اگر می‌خواهی دوست خوبی باشی، به حرف‌ها، درددل‌ها و مشکلاتش خوب گوش بده و حواست باشد که خیلی‌وقت‌ها هدف از درددل، تخلیه‌ی احساسات است و دوستت لزوماً از تو راه‌‌حل نمی‌خواهد. یک دوست گاهی نیاز به شانه‌ای دارد که سرش را بر آن بگذارد.

 

تشکر کن تا تشویق شود

به‌جای تمرکز بر کارهایی که دوستت برایت انجام نمی‌دهد، بر کارهایی متمرکز شو که برایت می‌کند. مثلاً اگر قبلاً برایت هدیه‌های جورواجور می‌خرید، حالا وقت بیش‌تری برای صحبت و تفریح‌کردن با تو می‌گذارد. خوب است که به‌خاطر این‌کار از او تشکر کنی. گاهی یک «ازت ممنونم» می‌تواند آدم را به انجام کارهای خوب بیش‌تر تشویق کند.

 

دوستی‌ات را تازه کن

گاهی با انجام کارهای تازه، رنگ تازه‌ای به دوستی‌ات بزن. مثلاً می‌توانی برای دوستت نامه‌ی کاغذی بنویسی که حس و حالی دیگر دارد. یا می‌توانی همراه با او یک چیز تازه را یاد بگیری؛ تجربه‌ای که برای هر دویتان هیجان‌انگیز باشد و دوستی‌تان را هم محکم‌تر کند. سعی کن برای حرف‌زدن با دوستت موضوع‌های تازه پیدا کنی تا هم‌صحبت‌بودن با تو برایش جذاب و بامزه باشد.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

کد خبر 223584
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز