دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

پگاه شفتی: شادی همیشه خوش‌لباس است. من که شانس او را ندارم. هرلباسی را که بخواهدمادرش برایش می‌خرد. اما من چی؟ به بدلباسی عادت کرده‌ام!

با بودجه‌ی کم، خوش‌لباس باش

خیلی وقت‌ها خوش‌لباس بودن و همیشه مدروز بودن که دغدغه‌ی روزهای نوجوانی‌ است، برای ما از هرچیزی مهم‌تر می‌شود. اما فکر نکنید که برای خوش‌پوشی حتماً باید پول زیادی خرج کرد. این شش راهکار ساده را به‌کار بگیرید و یک نوجوانِ همیشه خوش‌پوش باشید.

 

مدل موهایت را عوض کن!

موهایی مرتب بدون موخوره و مدل‌دار، همیشه ظاهر را مناسب نشان می‌دهد. پس هرچند وقت یک بار موهایت را کوتاه کن و به آن‌ها صفا بده. اگر هم خیلی اهل آرایشگاه رفتن یا مو کوتاه کردن نیستی، می‌توانی با یک شانه‌ی خیس و کمی ژل موهایت را مرتب و مدل‌دار جلوه بدهی.

 

باید به تو بیاید!

اولین و مهم‌ترین چیز این است که لباسی که انتخاب می‌کنی به تو بیاید. بی‌خود خودت را به آن راه نزن و از هر مدی استقبال نکن. بله، ممکن است این کمربند خیلی به دوستت بیاید، ولی برای فرم هیکل تو مناسب نباشد. پس اندامت را دریاب و همیشه توجه کن چه لباس‌هایی عیب اندامت را بیش‌تر و کدام لباس‌ها کم‌تر نشان می‌دهند.

 

خلاقیت و بازهم خلاقیت!

حتی اگر به سراغ جدیدترین مدی که در دنیا آمده بروی، حتی اگر اولین نفری باشی که لباسی با سبکی جدید می‌پوشد، بازهم تو کار تازه‌ای نکرده‌ای. چون ایده‌ی آن‌چه که برتن داری خیلی پیش از این‌ها به ذهن طراح لباس رسیده است. پس همیشه در پوشش از خلاقیت خودت استفاده کن. شاید دوختن یک تکه پارچه، یک دگمه‌ی اضافی، یا کمربندی دست‌دوز بر روی لباس جلوه‌ای شیک و متفاوت به پوششت بدهد.

 

کمی خیاطی یاد بگیر!

فقط دخترخانم‌ها قرار نیست خیاطی بلد باشند. آهای پسرها، دوختن یک دگمه یا کوک زدن درز یک شلوار این‌قدر سخت است؟ یادگرفتن این مهارت‌ها در زندگی همیشه به کمک می‌آید. شاید با یادگرفتن چند کار ساده‌ی خیاطی بتوانید از یک خرید سنگین جلوگیری کنید. این یعنی آینده‌نگری. هم خرج کم‌تری برمی‌دارد، هم می‌توانید پولتان را در راه‌های بهتری صرف کنید. نوجوانی بهترین سن برای یادگیری مهارت‌های بزرگ است.

 

لباس هایت را معاوضه کن!

در کمد نوجوان‌ها همیشه لباس‌هایی وجود دارد که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند. این دامن را ببین، شاید سه سال است که آن را نپوشیده‌ای. در عوض دوستت از آن خوشش خواهد آمد و شاید شلواری را که دیگر نمی‌پوشد با آن عوض کند. ایده‌ی بدی نیست نه؟ پس تو پیشنهادش را به دوستان صمیمی‌ات بده.

 

حراج‌ها را پی‌گیری کن!

البته نه این حراج‌های الکی را. فروشگاه‌های بزرگ و حرفه‌ای در سال چندین حراج بزرگ دارند. حتی در گران‌قیمت‌ترین فروشگاه هم می‌توانی چیزی را که به دنبالش بوده‌ای و لازم داری و به بودجه‌ات می‌خورد بخری. از این گذشته، می‌توانی با خرید چند چیز کوچک، اما با ارزش، جلوه‌ی تازه‌ای به لباس‌های قدیمی‌ات بدهی.مثلاً یک گردنبند مد روز می‌تواند یک پیراهن ساده را با مد هماهنگ کند. یک دستمال گردن ساده هم همین کار را می‌کند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 707

کد خبر 223621
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز