جشن رمضان تا امروز، 17 ماه رمضان در تمام شهر تهران در حال برگزاری است. البته ویژه‌ برنامه‌ی ماه رمضان در روزهای دیگر این ماه و در بوستان ولایت و میدان امام حسین (ع) هم‌چنان برقرار خواهد بود.

دستان شهر رو به‌ آسمان

محمد علی قندهاری‌نیا، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «امسال شعار اصلی برنامه‌های ماه مبارک رمضان «شهر خدا، شهر مهربانی» است و عمده‌ی فعالیت‌ها حول این محور برنامه‌ریزی شده است و دور دوم جشن رمضان از 22ماه رمضان تا پایان این ماه برپا خواهد شد.»

او درباره‌ی برنامه‌های ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در جشن‌های رمضان می‌گوید: «بخش کودک و نوجوان در بین غرفه‌هایی که در بوستان‌ها دایر شده‌اند بخش فعالی است. امسال در غرفه‌های نوجوانان، بحث مشاوره‌های سلامت، اندازه‌گیری میزان قد و وزن و نوع تغذیه‌ی آن‌ها هم مطرح می‌شود. مشاوره‌هایی برای سبک زندگی هم از دیگر برنامه‌هایی است که برای نوجوانان در نظر گرفته‌ایم.»

قندهاری در مورد ارائه‌ی بسته‌های فرهنگی به شهروندان می‌گوید: «کتاب‌هایی در این روزها در مراسم «بر آستان جانان» بین شهروندان توزیع می‌شود که شامل  داستان‌های مصور با عنوان حنان با موضوع مهربانی است. برای کودکان هم کتاب‌هایی با موضوع مهربانی تهیه و توزیع می‌شود. این داستان‌ها به موضوع‌های مرتبط با مهربانی و مسائل شهروندی می‌پردازد. داستان‌های قرآنی مصور هم یکی دیگر از کارهای فرهنگی این ماه است. این کتاب‌ها با عنوان کلی «خدا به من گفت» تهیه شده که در 12 هزار نسخه آماده‌ی توزیع شده است.»

 او می‌گوید: «ثبت نام در باشگاه ترنج ویژه‌ی نوجوانان هم در این غرفه‌ها به انجام می‌رسد. جشن روزه اولی‌ها هم یکی از مهم‌ترین جشن‌های کودکان و نوجوانان در این برنامه‌ها به‌شمار می‌آید. دخترها و پسرهایی که برای اولین‌بار روزه می‌گیرند در جشن روزه اولی‌ها شرکت می‌کنند و مورد تشویق قرار می‌گیرند.»

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران هم‌چنین می‌گوید: «در جشن‌های ماه رمضان، در روزهای گذشته گروه‌های تلویزیونی که برای کودکان و نوجوانان کار می‌کنند، در 22 منطقه‌ی شهر تهران حضور دارند و در جشن رمضان برنامه اجرا می‌کنند.»

کد خبر 224622
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز