چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با اشاره به اینکه در سال‌جاری آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی افزایش یافته، از افزایش آتش‌برها در مناطق جنگلی خبر داد و افزود:‌ در مناطق مختلف جنگلی قسمتی از پوشش گیاهی سطحی با لودر حذف می‌شود تا درصورت وقوع حریق، آتش به آسانی به دیگر نقاط جنگل سرایت نکند.

آتش سوزی - جنگل

 سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه باید برای جلوگیری از آتش‌سوزی در فصل‌هایی که سطح پوشش گیاهی خشک افزایش می‌یابد، لاشبرگ‌ها، درختان خشکیده و پوشش گیاهی خشک منطقه را از روی زمین جمع‌آوری کرد، افزود: اما متأسفانه در چند سال گذشته به‌دلیل هزینه‌بر بودن این اقدامات و عدم‌تأمین اعتبارات نتوانسته‌ایم این کار را انجام دهیم. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی درباره آمارهای اعلام‌شده از میزان آتش‌سوزی پارک ملی گلستان اظهار کرد: کل مساحتی که آتش‌گرفته تقریبا 100هکتار است اما برخی افراد برای پررنگ‌کردن موضوع و دیده شدن اظهارنظرهایشان این میزان را چند هزار هکتار اعلام کرده‌اند.

سبزعلی تأکید کرد: البته بیشتر آتش‌سوزی در مراتع پارک ملی گلستان بوده و میزان آتش‌سوزی درختان جنگلی بسیار کمتر است. وی با اشاره به افزایش حریق در عرصه‌های منابع طبیعی طی سال‌جاری اظهار کرد: با وجود اینکه در برخی استان‌ها مانند کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه با کاهش حریق روبه‌رو بودیم، در استان فارس و برخی استان‌های همجوار آن، هم در سطح و هم در فقره، افزایش حریق داشتیم.

کد خبر 233444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز