همشهری آنلاین: نخستین آنتی ویروس داخلی با موتور بومی در نوزدهمین نمایشگاه الکامپ تهران رونمایی شد و بر اساس اعلام تولیدکنندگان این ضد بدافزار، قرار است این آنتی ویروس تا سه سال دیگر به سایر کشورها نیز صادر شود.

به گزارش مهر، این محصول که با نام "پادویش" عرضه شده نخستین ضد بدافزار بومی است که با موتور صد در صد داخلی طراحی و برای نخستین بار به بازار عرضه شده است.

عباس حسینی در مراسم رونمایی از این ضد بدافزار از صادرات این محصول تا سه سال آینده به سایر کشورها خبر داد و گفت: هیچ یک از قسمت های مختلف این محصول نه تنها اقتباس نشده بلکه از شرکت‌ها و محصولات خارجی نیز بهره گیری نداشته و هسته اصلی تکنولوژی آن به صورت صد در صد بومی در ایران طراحی و تولید شده است.

وی با بیان اینکه امروزه آنتی ویروس‌ها در دنیا شهرتی برابر با سیستم عامل‌ها دارند و نباید فراموش کرد که آنتی ویروس مجموعه ای از محصولات با ده‌ها فناوری است، گفت: ویژگی منحصر به فرد آنتی ویروس بومی پادویش این است که این آنتی ویروس به عنوان پلیس امنیت اطلاعات می‌تواند از محتوای اطلاعات کاربران در داخل کامپیوتر حفاظت کند اما مابقی ابزارها نظیر فایروال ها خارج از کامپیوتر هستند.

مدیر شرکت امن پرداز که موفق به تولید این محصول شده است، اضافه کرد: با این وجود همان اندازه که سیستم عامل‌ها باید استوار باشند تا امکان کار را برای تمامی ابزارها فراهم کنند آنتی ویروس‌ها نیز باید بتوانند امنیت را برقرار کرده و سرعت را کاهش ندهند و مهمتر از همه پشتیبانی نیز به کاربران ارائه دهند.

وی مهمترین ارزش افزوده پادویش نسبت به محصولات خارجی را قابلیت پشتیبانی برای کاربران و نیز جلوگیری از ورود تمامی ویروس‌های شناخته و ناشناس فلش عنوان کرد و گفت: یکی از به روزترین تکنولوژی ها که امروزه در آنتی ویروس‌ها به کار گرفته می شود این است که با تکنولوژی رایانش ابری، بدافزارها از محل جمع آوری می شود و کاربران به سرعت به روز خواهند شد که پادویش این ویژگی را داراست.

وی گام اول در توسعه این ضد بدافزار را شناسایی نیاز کاربران عنوان کرد و گفت: پادویش قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد و این محصول با رعایت کامل فرآیندهای حقوقی کپی رایت تولید و مورد استفاده قرار گرفته است بر این اساس می تواند در کشورهای همزبان منطقه و نیز بازارهای جهانی حاضر شود.

مدیر شرکت امن پرداز با اشاره به رونمایی از نسخه امنیت پیشرفته این ضدبدافزار که هم اکنون رونمایی شده است، اضافه کرد: مشتریان این محصول شرکت صاایران، قوه قضائیه و پتروشیمی هستند.

کد خبر 241552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز