مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگراه شهید بابایی از بزرگراه‌های شمال شرقی تهران است که یکی از مبادی ورودی و خروجی تهران به شمال ایران نیز محسوب می‌شود.

بزرگراه شهید بابایی

این بزرگراه که به اسم شهید‌ سرلشکر عباس بابایی نام‌گذاری شده است از جاده دماوند در شمال شرقی تهران آغاز و در انتها به میدان نوبنیاد و بزرگراه صدر منتهی می‌شود.

بزرگراه شهید بابایی به عنوان یکی از محورهای بزرگراهی مرتبط با مبادی ورودی شرق پایتخت است و علاوه بر ساماندهی ترددهای شرقی-غربی در پهنه شمال‌شرقی تهران، گزینه بسیاری از شهروندان برای سفرهای برون شهری است.

راه‌های ارتباطی:

این بزرگراه ورودی و خروجی‌های مختلفی به بزرگراه‌ها و خیابان‌های دیگر تهران دارد که مهم‌ترین آن عبارتند از:جاده دماوند، آزادراه تهران-پردیس، جاده تلو،جاده لشگرک، بزرگراه شهید‌باقری،خیابان کوهستان، بلوار هنگام،بلوار نیروی زمینی،شهرک لویزان،خیابان شعبانلو، بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه صدر.

محله‌های حاشیه بزرگراه:

همچنین بزرگراه شهید بابایی در طول مسیر خود از محله‌های مختلفی همچون حکیمیه، لویزان، پاسداران،بلوار نیروی زمینی، نوبنیاد عبور می‌کند.

اماکن عمومی حاشیه بزرگراه:

فرودگاه سپهر، دانشگاه امام حسین (ع)،تره‌بار بابایی،بوستان کیمیا،دانشگاه صنعتی مالک اشتر از مهم‌ترین اماکنی هستند که در مسیر این بزرگراه قرار دارند.

یک پمپ بنزین و دو پمپ گاز نیز در هر دو باند شمال و جنوب این بزرگراه برای دسترسی راحت تر رانندگان قرار دارد. همچنین ناوگان اتوبوسرانی در این بزرگراه برای تردد عمومی وجود دارد.

مشخصات فنی بزرگراه:

بزرگراه شهید بابایی که دارای سه باند رفت و سه باند برگشت است،یک بار در سال 1388 مورد بهسازی قرار گرفت و تمام زیرساخت‌های آن تعویض شد.

همچنین در شانزدهم بهمن سال 1391 بزرگراه شهید باقری به شهید بابایی متصل شد و در هشتم خرداد سال 1392 تقاطع غیر همسطح آن با جاده تلو نیز به بهره برداری رسید.

کد خبر 245629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز