همشهری آنلاین: رئیس ستاد معراج الشهدای کشور گفت: هویت پیکر مطهر شهید «احمد افشار»، فرزند عزت الله و متولد تهران که طی تبادل اخیر به کشور بازگشته بود، شناسایی شد.

شهید

سرهنگ ابراهیم رنگین رئیس ستاد معراج الشهدای کشور در گفت‌وگو با تسنیم، از شناسایی هویت یکی از شهدای تازه تفحص شده خبر داد و گفت: هویت پیکر مطهر شهید «احمد افشار»، فرزند عزت الله که طی تبادل اخیر در 7 بهمن ماه 92 به کشور بازگشت، شناسایی شد.

وی افزود: این شهید والامقام که متولد تهران بوده و از لشگر 10 سید الشهدای تهران به جبهه اعزام شده بود در روز چهارم اسفندماه سال1362 و طی عملیات خیبر به شهادت رسید. پیکر طیبه این شهید طی عملیات اخیر تفحص توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در منطقه جزیره مجنون کشف شد.

رنگین در ادامه تصریح کرد: پیکر مطهر این شهید هم اکنون در معراج شهدای تهران قرار دارد و در روز یکشنبه چهارم اسفندماه92 همزمان با سی امین سالگرد شهادتش در تهران تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

رئیس ستاد معراج الشهدای کشور پیش تر از شناسایی هویت پیکر مطهر چهار شهید دفاع مقدس خبر داده بود. دو تن از این چهار شهید والامقام از شهدای استان اردبیل هستند. شهید "جعفر محمدی" و شهید "پاپورمقتدر پرمهر" است که هر دو در سال 1362 و در عملیات خیبر به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهرشان در منطقه جزیره مجنون کشف شده است. شهید جعفر محمدی، 20 خرداد ماه سال 1340 در روستای گلی‌تپه از توابع شهرستان گرمی و شهید پاپور مقتدر پرمهر، دوم مهرماه سال 1334 در روستای پرمهر از توابع مشکین شهر متولد شده‌‌اند. یکی دیگر از این شهدا متعلق به استان قزوین بود. شهید داوود فرجی متولد 1341 استان قزوین بود که در سال1362 و طی عملیات خیبر به شهادت رسید.

پیکر مطهر 26 شهید دوران دفاع مقدس روز دوشنبه 7 بهمن ماه 92 در مرز شلمچه با جسد 7 عراقی کشته شده طی مراسمی مبادله شد. طبق اعلام سردار باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح این پیکرها در طول دوره عملیات تفحص اخیر در جزایر مجنون و فاو کشف شده‌اند و مربوط به عملیات خییر و تک دشمن در فاو هستند.

کد خبر 250410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز