همشهری آنلاین: دکتر علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه ایران گفت: بزرگترین افتخارم کسانی است که زمانی در کلاس درس من می‌نشستند و حال به جایگاه استادی رسیده‌اند.

farhangi

به گزارش ایرنا، دکتر علی‌اکبر فرهنگی عصر دوشنبه در آیین تجلیل خود، با بیان اینکه «من ذره‌ای کوچک از کائنات و معلم کوچکی در دانشگاه‌های ایران هستم.» گفت: به خود می‌بالم که خداوند این تفضل را به من داشت که این حرفه را در پیش بگیریم و تا جایی که توانسته‌ام سعی کردم کارم را به درستی انجام دهم.

این چهره ماندگار در ادامه سخنانش در حالی که از دکتر والی‌پور نام برد به گریه افتاد و گفت: با دیدن ایشان یاد سال‌های جوانی خود افتادم که یک نسل پرورش‌دهنده دست مرا گرفت و به حرکت درآورد، افتخار می‌کنم که او امروز در مراسم تجلیل من حضور دارد.

فرهنگی اظهار کرد: چند روز پیش در جلسه دفاع از یک پایان‌نامه، یک عضو هیات داوران کسی بود که به تازگی در همان دانشگاه پایان‌نامه خود را دفاع کرده بود و از این اتفاق اشک در چشمانم جمع شد.

وی افزود: این بزرگترین افتخارم است که شاگردانم آنقدر خود را بالا کشیده‌اند که در جایگاه استادی قرار گرفته‌اند.

بر طبق این گزارش، علی‌اکبر فرهنگی نخستین استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اولین فردی است که در زمینه ارتباطات، آثار ارتباطات انسانی و ارتباطات غیرکلامی در زبان فارسی پدید آورد. کتاب‌های وی سال‌هاست متون درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است.

این چهره ماندگار 71 ساله دارای فوق دکترای ارتباطات سازمانی و دو دکترا در رشته‌های مدیریت و ارتباطات از دانشگاه اوهایو آمریکاست.

از تالیفات فرهنگی می‌توان به تنش در محیط کار، اصول مدیریت، مدیریت تحقیق و توسعه، مدیریت استراتژیک بازار، رستم در مغاک، نظری به فرهنگ، مدیریت رفتار سازمانی و ارتباطات انسانی اشاره کرد.

آیین تجلیل علی‌اکبر فرهنگی چهره ماندگار و پدر مدیریت رسانه، بعد از ظهر دوشنبه در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی با حضور اساتید دانشگاه و مسئولان کشوری برگزار شد.

کد خبر 251747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز