پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

پگاه شفتی: گوگل، غول شگفت‌انگیز دنیای فناوری است. او هرروز بزرگ‌تر و چاق‌تر از روز پیش می‌شود. امروز در حال خرید شرکت‌های روباتیکی است و فردا درگیر فرستادن بالن‌های اینترنتی به سراسر دنیا.

امکانات بده، ایده تحویل بگیر

اما چرا این غول این‌قدر بزرگ است و هیچ افت و فرودی در کارش نیست؟ بعضی محققان معتقدند گوگل در وهله‌ی اول به‌دنبال ایده‌های بکر و در وهله‌ی دوم به‌دنبال بهترین راه برای تجسم‌بخشیدن به این ایده‌هاست. به همین دلیل گوگل برای این‌که ایده‌های بکر را از مغز کارمندان خلاقش بیرون بکشد و به دست کارمندان باهوشش بسپارد همه‌چیز را برای آن‌ها فراهم می‌کند. گوگل، سخت از این اصل در تجارت پیروی می‌کند که: اگر از کارمندانتان کار خوب می‌خواهید، امکانات خوب به آن‌ها بدهید.

شاید به‌خاطر همین، دفاتر شرکت گوگل در سراسر دنیا شبیه به هتل‌های پنج‌ستاره طراحی شده‌اند تا محیطی امن و آرامش‌بخش برای کارمندانش فراهم شود. احتمالاً رمز موفقیت روزافزون گوگل هم همین باشد؛ در ازای بهترین ایده و بهترین اجرا، بهترین امکانات را ارائه می‌دهد و روزبه‌روز موفق‌تر از پیش می‌شود. می‌گویید نه؟ بفرمایید ببینید؛ این شما و این هم نماهایی از دفاتر گوگل در چند گوشه‌ی دنیا:

 

کیوسک‌های خالی

دفتر گوگل در لندن و این هم کیوسک‌های مشهورش. اما در هیچ‌کدام از این اتاقک‌های دوست داشتنی تلفنی در کار نیست. این اتاقک‌ها طراحی شده‌اند تا کارمندان فضایی امن و خصوصی برای مکالمات تلفنی‌شان داشته باشند. نه‌ تنها منعی برای صحبت کردن با تلفن‌ همراه سرکار ندارند، بلکه کارفرما یک حریم خصوصی هم تقدیمشان کرده‌است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۶

 

کرملین گوگلی

بخشی از دفتر گوگل در مسکو که با الهام از کاخ کرملین طراحی شده است. البته با این فرق که هیچ خبری از دیسیپلین رسمی و خشک روس‌ها در آن نیست و اتاق بازی‌های کامپیوتری و زمین تنیس هم همیشه در اختیار کارمندان است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۶

 

آشپزخانک نیویورکی

یکی دیگر از سیاست‌های گوگل در قبال کارمندانش، اهدای غذای مجانی و سالم به آن‌هاست. گوگل معتقد است: مغز پرکار به غذای خوب و سالم نیاز دارد. به همین دلیل در آشپزخانه‌های گوگل در هرساعتی گران‌ترین، سالم‌ترین و تازه‌ترین غذاها به کارمندان تحویل داده می‌شود. این میکروکیچن یا آشپزخانک در دفتر نیویورک گوگل، به وای‌فای نیز مجهز است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۶

 

زوگلرها در آرامش

از ترکیب نام زوریخ، شهری در سوئیس، و گوگلرز، یا همان کارمندان گوگل، کلمه‌ی زوگلر را ساخته‌اند. زوگلرها یا کارمندان دفتر گوگل در زوریخ، برای تمدد اعصاب می‌توانند در این وان‌ها بخوابند و به حرکت آرامش‌بخش ماهی‌های آکواریوم نگاه کنند. آن‌ها هرچه‌قدر که دلشان بخواهد، می‌توانند این‌جا استراحت کنند.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۶

 

دفتر افسانه‌ای

مسکو، روسیه: برای طراحی دفتر کار گوگل در این‌جا از یک داستان تخیلی روسی الهام گرفته‌اند. این دفترِ درختی، نوری آرامش‌بخش و جادویی دارد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۶

 

کنفرانس پنگوئن‌ها

در طراحی سالن کنفرانس دفتر زوریخ از نشانه‌های قطبی الهام گرفته شده است. پیانو، اتاق بازی‌های ویدیویی، میز پینگ‌پنگ و... از دیگر امکانات گوگل برای زوگلرها است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۶

 

پله بی پله

اولین روز هفته سخت نیست، اگر به جای یک دفتر خشک و بی روح در نیویورک، وارد این دفتر شوید.

کارمندان گوگل حسابی سرحال می‌آیند وقتی به جای پله از سرسره پایین بیایند.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۶

کد خبر 252147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز