مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویژه‌نامه نوروزی روزنامه همشهری در ۱۳۲ صفحه که دربرگیرنده مهمترین رویدادهای سال ۹۲ و گفت‌وگوهایی مشروح با چهره‌هایی نظیر علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، عبدالرضا رحمانی فضلی، محمدجواد ظریف، حسن قاضی‌زاده هاشمی، احمد مسجد جامعی، محسن اسماعیلی، احمد توکلی و ... است به طور رایگان به خوانندگان همشهری عرضه شد.

ویژه نامه نوروز ۹۳

به گزارش همشهری آنلاین، ویژه‌نامه نوروز 93 روزنامه همشهری با بخشی از پیام نوروزی سال 1363 امام خمینی (ره) آغاز شده و در ادامه فهرست مطالب در پنج بخش "راهی که آمدیم"، "راه نو، سال نو"، "خبرسازان"، گپ‌وگفت" و "گپ‌وگفت ویژه" آمده است. همچنین گزیده‌ای از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب که طی سال 92 در دیدار با اقشار مختلف و نخبگان مطرح کرده‌اند را در قالب اینفوگراف و تحت عنوان "رهنمودهای نور" منتشر کرده است.

مهدی ذاکری مدیرمسئول روزنامه همشهری با یادداشت "زندگی با همشهری" و حسین قربانزاده سردبیر این روزنامه با مطلب "وقتی به ما نمی‌رسد ..." با مخاطبان همشهری به گفت‌وگو نشسته‌اند.

اولین بخش این ویژه‌نامه که با عنوان "راهی که آمدیم" صفحه‌آرایی شده است شامل یادداشت‌هایی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و گزارش‌هایی با عناوین "میراث گمشده و گردشگری از یاد رفته"، تهران در یک نگاه" و "پایانی بر جنجال آتش‌سوزی" است. در این بخش، گزارش‌های اقتصادی و سیاسی درباره شکستن تحریم‌ها، امیدهای اقتصادی پیش رو، هدفمندی یارانه‌ها، بورس، انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، مذاکرات هسته‌ای و منشور حقوق شهروندی طرح شده از سوی دولت یازدهم و بازخوانی گزارش 100 روزه دکتر حسن روحانی آمده است.

در ادامه بخش "راهی که آمدیم" در مطلبی با عنوان "اعداد سخنگو!" با استفاده از اینفوگراف، تعداد متولدین و متوفیان سال 92، سن امید به زندگی، تعداد دانشجو در مقاطع مختلف آموزش عالی، تعداد داوطلب شرکت‌کننده در کنکور، میزان کشف مواد مخدر، نرخ باروری در ایران، تعداد اتوبوس فرسوده در تهران، میزان گردش مالی از فروش مواد مخدر، تعداد زنان سرپرست خانوار ایران، میزان اختلالات روانی در ایران، تعداد مبتلایان به سرطان، میزان رشد اقتصادی، نرخ تورم سال 92، رشد نقدینگی کشور، نرخ بیکاری، رشد سرمایه‌گذاری، میزان چک برگشتی در قوه قضاییه، رشد واردات، رشد صادرات غیرنفتی، میزان فروش نفت‌خام، میزان درآمد عمومی کشور و ... را با هدف ارائه آمارهای ایران در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعلام شده است.

تغییر و تحولات مدیریتی در دانشگاه آزاد همزمان با خداحافظی فرهاد دانشجو از صندلی ریاست این دانشگاه، روند تغییر روسای دانشگاه‌های دولتی، آسیب‌شناسی هزینه‌های درمانی، درخشش بی‌سابقه والیبال ایران در سال 92، بررسی وضعیت اینترنت در کشور، نگاه به وقایع اوکراین و همچنین موضوع پیر شدن جمعیت، از موضوعات مورد توجه در ادامه "راهی که آمدیم" است.

بخش "سال نو، راه نو" ویژه‌نامه نوروزی همشهری با پرسشی درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز شده و با یادداشتی از سعید شیرکوند با عنوان "ضرورت احترام به برنامه‌ریزی و مدیریت" ادامه پیدا می‌کند. این بخش با تیترها و روتیترهایی نظیر "پنجمین رئیس سازمان صدا و سیما کیست"، "رسانه ملی در انتظار رئیس جدید"، این 5 بازی شاید از فینال جام‌جهانی هم جذاب‌تر باشد"، "نبض جام‌جهانی در این 12 شهر می‌زند"، "گام‌های آرام در فضای تردید"، "افغانستان در تب‌وتاب انتخابات" و ... می‌رود تا برخی از مهمترین پرونده‌هایی که در سال 93 باز یا تکمیل می‌شود را مورد توجه قرار دهد.

"خبرسازان" ویژه‌نامه نوروزی همشهری با مطالبی خبرسازهای سال 92، اعم از درگذشتگان یا حاضران، را مرور می‌کند. مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی، سید علی‌اکبر پرورش، دکتر کاظم معتمدنژاد، نلسون ماندلا، فهیمه رحیمی و آریل شارون، خبرسازان درگذشته این ویژه‌نامه هستند و اما اسنودن، بابک رنجانی، محمدعلی محمدیان و کی روش، خبرسازان حاضر در این ویژه‌نامه‌اند.

"گپ‌وگفت" و "گپ‌وگفت ویژه" این ویژه‌نامه 132 صفحه‌ای با گفت‌وگوی مشروح سعید مروتی با بهروز افخمی آغاز می‌شود. گفت‌وگو با سینماگرانی نظیر همایون ارشادی، رضا میرکریمی، ابوالفضل جلیلی، سیروس مقدم، بابک حمیدیان، سروش صحت و حامد زمانی خواننده جوان و سهراب پورناظری خواننده و نوازنده در ادامه این بخش آمده است.

گفت‌وگو با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد توکلی اقتصاددان، محسن اسماعیلی استاد دانشگاه تهران و عضو حقوقدان شورای نگهبان، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و فرشاد مومنی اقتصاددان، در بخش "گپ‌وگفت ویژه" ویژه‌نامه نوروزی همشهری خوانده می‌شوند.

کد خبر 253220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز