همشهری آنلاین: همزمان با روز ملی خلیج فارس و با هدف گرامی‌داشت نام و شناخت مزیت‌های راهبردی و فرهنگی این خطه کشور، دهمین همایش ملی علمی – پژوهشی خلیج فارس به همت مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران جهاددانشگاهی، ۹ الی ۱۰ اردیبهشت ماه جاری در بندر عباس برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران، این همایش علمی در محورها و موضوعات تخصصی «فرهنگ، هنر و معماری خلیج فارس، گردشگری خلیج فارس، ابعاد حقوقی، سیاسی و اجتماعی خلیج فارس، تاریخ و باستان‌شناسی خلیج فارس و جغرافیا و محیط زیست خلیج فارس با حضور اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه‌های علمی برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، این همایش در دو بخش افتتاحیه و اختتامیه با حضور دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مسئولان عالی رتبه کشوری در سالن وزارت نفت بندرعباس برگزار می‌شود و دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنران مراسم اختتامیه این همایش خواهد بود.

از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش می‌توان به قرائت پیام رئیس جمهور به دهمین همایش ملی علمی- پژوهشی خلیج فارس، رونمایی از کتاب دوجلدی مجموعه مقالات همایش خلیج فارس، رونمایی از تابلو هنری حدیث پیامبر اکرم (ص) در مورد خلیج فارس منقش به خاک‌های رنگی جزیره هرمز اشاره کرد.

این همایش به همت مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری هرمزگان و جهاددانشگاهی هرمزگان برگزار خواهد شد.

کد خبر 256745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز