دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون میراث فرهنگی کشور از بررسی دوباره پرونده منظر فرهنگی روستای تاریخی میمند در سال ۲۰۱۵ خبر داد و گفت: علت تاخیر در ارسال این پرونده به یونسکو مشکلات مالی است.

به گزارش مهر، محمد حسن طالبیان گفت: می‌‎توانیم پرونده میمند را از یک تا سه سال برای بررسی دوباره به یونسکو بفرستیم بدون از دست رفتن سهمیه ایران. حتی سال گذشته کارگاهی در این باره تشکیل شد منتها برخی از این اطلاعات به ویژه مسائل اقامتی و اجتماعی برای این پرونده بسیار مهم است.

وی ادامه داد: سال گذشته با وجود محدودیت های مالی مطالعات اولیه این پرونده انجام شد ولی تهیه کنندگان پرونده منظر فرهنگی تاریخی روستای میمند منتظر تامین بودجه بودند. امسال باید کاری کنیم که این بودجه تامین شود. پس اگر همت جمعی وجود داشته باشد می توانیم تا آخر تابستان این پرونده را برای بررسی دوباره به یونسکو ارسال کنیم تا برای سال 2015 مطرح و ثبت شود.

سال گذشته پرونده روستای میمند توسط کارشناسان سازمان جهانی یونسکو در بیست و هفتمین اجلاس میراث جهانی مشروط شده بود تا ابهامات آن رفع شود.

میمند روستایی صخره‌ای و دستکند با قدمتی چند هزار ساله است. این بنای دستکند باستانی، بی‌گمان از نخستین سکونتگاه‌های بشری در ایران به شمار می‌رود.

کد خبر 256759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز